رییس بنیاد مستضعفان در بازید صبح امروز که به صورت مشترک به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور از منطقه دو آزادراه تهران-شمال داشت، از پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی باند رفت این منطقه از آزادراه تهران-شمال خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید پرویز فتاح صبح امروز در حاشیه بازدید مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور از منطقه دو آزادراه تهران-شمال، با اشاره به بازدیدهای دوره ای از این پروژه اظهارکرد: بازدید امروز صبح در امتداد بازدیدهای قبلی است که با حضور وزیر راه و سایر مسئولان دولت انجام شد تا با هماهنگی بیشتر بنیاد مستضعفان و دولت، مشکلات و موانع پیشِ روی این پروژه برداشته شود.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به زمان بهره برداری از مسیر رفت قطعه دو آزادراه تهران شمال گفت: در حال حاضر ۶.۵ کیلومتر از مسیر رفت در منطقه ۲ که شامل تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه است تکمیل شده و کار در ۱۶ کیلومتر دیگر این مسیر ادامه دارد.

وی ادامه داد: در گزارش ارائه شده، اعلام شد که پیشرفت فیزیکی کار در مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال بیش از ۷۶ درصد است و خوشبختانه در جلسه امروز، بر روی زمان تکمیل این مسیر در اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکید شد.

فتاح با بیان اینکه تامین منابع مالی این پروژه باید به صورت ۵۰-۵۰ توسط بنیاد مستضعفان و دولت انجام شود افزود: سهم ۵۰ درصدی بنیاد مستضعفان تا امروز به طور کامل پرداخت شده و دولت نیز تا نیمه امسال به تعهداتش عمل کرد ولی با توجه به هزینه های دولت و مشکلات آنها در تامین منابع، امروز مذاکراتی درخصوص تزریق منابع مالی از سوی دولت به این پروژه انجام گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمامی سیمان و میلگرد مورد نیاز این پروژه توسط بنیاد مستضعفان تامین می شود گفت: در جلسه امروز تاکید شد که اگر دولت بتواند در اسفندماه امسال منابعی را به این پروژه تزریق کند، ان شاءالله بهره برداری از مسیر رفت منطقه دو آزادراه تا پایان سال آینده قابل انجام است چراکه در صورت پیشرفت فیزیکی ۲ درصد در هر ماه، مسیر رفت این منطقه تا اسفند ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

به گفته فتاح عملیات اجرایی و احداث پل ها و تونل ها در مسیر رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال درحال تکمیل است و بخش عمده کار، تامین تجهیزات و تاسیسات است که نیازمند هزینه قابل توجهی است و در صورت تزریق منابع مالی سهم دولت، انشالله بهره برداری از این باند طی زمان بندی صورت گرفته انجام می شود.