براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبحگاه روز دوشنبه ۲ اسفند کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ با شاخص ۱۰۸ در وضعیت ناسالم قرار گرفت. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین ۶۸ در وضعیت قابل قبول قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۲ اسفندماه) با کاهش تندی باد و افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. با افزایش تندی باد در طول روز و وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. کاهش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. با تداوم این شرایط جوی تا صبح روز سه‌شنبه (۳ اسفندماه) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت. عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هر چند در ساعات پرتردد شامگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پیش‌بینی می‌شود.