مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران گفت: یکی از رسالت‌های سازمان زندان‌ها ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از  قوه قضاییه، حشمت الله حیات الغیب، درباره بحث اشتغال‌زایی در زندان‌های استان تهران، گفت: یکی از رسالت‌های سازمان زندان‌ها ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان است.

وی با بیان اینکه در زندان‌های استان تهران هم اشتغال کارگاهی داریم و هم اشتغال نشسته، گفت: حدود ۴۰ درصد زندانیان ما در حال حاضر در حوزه اشتغال نشسته، کارگاهی و مولد مشغول به کار هستند.

مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران با بیان اینکه کف حقوقی که به زندانیان داده می‌شود از مبلغ ۷۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: این مبالغ به صورت دستمزدی به زندانیان داده می‌شود و به این صورت است که هر زندانی بیشتر کار کند به وی مبلغ بیشتری به عنوان حقوق تعلق می‌گیرد؛ حتی زندانی داریم که در ماه ۵ میلیون تومان از ما بابت فعالیتی که انجام می‌دهد، حقوق دریافت می‌کند.

وی در پاسخ به بحث کمک به زندانیان مربوط به حوزه پرونده‌های قصاص، گفت: در این زمینه مددکاران سازمان زندان‌های استان تهران با همکاری شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان و «NGO»‌ها و از خیرانی که می‌خواهند با ما همکاری داشته باشند کمک می‌گیریم تا از اولیای دم رضایت بگیرند و زندانیان آزاد شوند.

حیات الغیب اظهار کرد: از ابتدای امسال تا به امروز طی پیگیری‌هایی که واحد مددکاری زندان‌های استان تهران و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و شوراهای حل اختلاف مستقر در دادگستری و همچنین با کمک خیران، ۵۱ نفر از زندانیان از حکم قصاص نجات پیدا کرده و از زندان آزاد شدند.

به گفته مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران؛ ۴ نفر آزادی‌های نجات یافته حکم قصاص از زندان زنان، ۳ نفر از اتباع بیگانه در زندان قزلحصار و مابقی آزاد شده‌ها از زندان رجایی شهر هستند.