رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطران وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور وبارش باران و وزش باد شدید همراه با رعد و برق و بارش برف خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور گفت: امروز (۱۱اسفند) برای استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

وی افزود: از بعدازظهر پنجشنبه (۱۲اسفندماه) سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور و در شمال غرب، غرب و به‌تدریج برخی مناطق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت همراه با رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطران وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه شدت بارش در نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، برخی نقاط استان لرستان، شمال و شرق خوزستان و شمال چهارمحال وبختیاری خواهد بود.

وی افزود: جمعه (۱۳ اسفندماه)عمده فعالیت این سامانه بارشی در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، شمال استان فارس و شمال استان بوشهر خواهد بود.

به گفته ضیاییان همچنین در این روز در برخی نقاط شمال غرب ، شرق و مرکز نیز در بعضی ساعات بارش رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز جمعه(۱۳ اسفندماه) شدت بارش در استان‌های چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه شرقی خوزستان است که در این مناطق بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز شنبه (۱۴ اسفندماه) نیز بارش پراکنده برای ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط شرق و شمال غرب و روز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) برای سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش کیفیت هوا از فردا اظهار کرد: از بعدازظهر پنجشنبه (۱۲ اسفندماه) در نیمه غربی کشور و سواحل غربی دریای خزر و طی روز جمعه و شنبه (۱۳ و ۱۴ اسفندماه) در غالب مناطق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ضیاییان با اشاره افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر گفت: روز پنجشنبه افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد و مجدد از ظهر جمعه(۱۳ اسفندماه) کاهش دما در این مناطق اتفاق می افتد و همچنین جمعه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور رخ می‌دهد و در این روز دریای خزر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ اسفندماه) نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی در اواخر وقت ابری وگاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ و برای روز جمعه (۱۳ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ اسفند ماه) اهواز با دمای ۲۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- و۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.