رئیس‌کل موزه ملی ایران با سفیر کشورمان در ازبکستان دیدار کرد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس‌کل موزه ملی ایران با سفیر کشورمان در ازبکستان دیدار کرد و در این دیدار طرفین با توجه به اهمیت گسترش روابط فرهنگی دو کشور بر تقویت و توسعه عملی کردن همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

به‌ نقل از روابط‌عمومی موزه ملی ایران، در این دیدار که جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در تاشکند انجام شد، حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان در گفت‌وگو با جبرئیل نوکنده رئیس‌کل موزه ملی ایران بر تقویت همکاری‌های موزه ایران و ازبکستان تاکید کرد.

نیرآبادی با اشاره به علاقه‌مندی و ابراز تمایل دولت و مردم جمهوری ازبکستان به ارتباط بیشتر با ایران اظهار کرد: «مشترکات عمیق فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و ازبکستان با سابقه تمدنی کهن، ظرفیت شایان توجهی است که زمینه را برای همکاری و تعاملات میان موزه‌های دو کشور در برگزاری رویدادها و پروژه‌های فرهنگی فراهم کرده است.

جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران نیز در این دیدار با استقبال از گسترش ارتباط فرهنگی دو کشور گفت: موزه ملی ایران آمادگی دارد تا با موزه‌های همتراز در ازبکستان همکاری‌های مشترکی داشته باشد. در همین راستا امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم شاهد برگزاری نمایشگاه دوجانبه از آثار تاریخی و فرهنگی دو کشور باشیم.

در این ملاقات همچنین سفیر ایران در تاشکند در خصوص ترجمه کتاب راهنمای موزه ملی ایران به زبان ازبکی اعلام آمادگی کرد. این مرجع مهم از فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی تاکنون علاوه بر فارسی به زبان‌های مختلف مثل انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی، فرانسوی و آلمانی ترجمه شده است.