مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: وظیفه ما به عنوان شورای شهر و مسئولین شهرداری رضایت‌مندی آحاد مردم شهر است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران در گردهمایی فصلی و رویداد تخصصی مدیران شهرداری تهران ایجاد شرایط رضایت مندی آحاد شهروندان را از جمله وظایف اصلی مدیریت شهری دانست و گفت: هر سازمانی به دو عامل اصلی نیروی انسانی کار و عملیات وابسته است، شهرداری نیز یکی از چندین سازمان‌هایی است که شهروندان از ابتدای تولد تا پایان حیات خود ارتباط مکرر با آن دارند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بنابراین بسیاری از وظایفی که شهرداری بر عهده دارد در ایجاد رضایت عمومی مردم مؤثر است. شاید بعضی‌ها گمان کنند که شهرداری مسائل سیاسی و رضایت عمومی را بر دوش ندارد که این یک برداشت اشتباه است. اگر شهرداری‌ها نیز درست کار نکنند کاستی‌ها را از چشم نظام می‌بینند که باید تلاش کنیم تا رضایت مردم را به بهترین شکل جلب کنیم که تأثیر گذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: شورا و شهرداری مدیریت‌های محلی هستند که در قانون نیز تقسیم کار شده است؛ اگر چه این تقسیم کار بعد از سال‌ها هنوز هم پیاده و درست اجرا نشده است اما در قانون آمده است که مسائل کلان کشور در مجلس و دولت مطرح می‌شود و پیگیری مسائل محلی را شوراها و شهرداری‌ها بر عهده دارند.

چمران با یادآوری بخشی از سخنان رهبر کبیر انقلاب طی دیداری که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب در قم داشتند در آنجا در خصوص شوراها فرمودند: " وقتی کار را به دست مردم همان منطقه بسپاریم، مشکلات و امورات محل را بهتر می‌توانند اداره و مرتفع کنند و رضایتمندی بیشتری را می‌توانند جلب کنند که تأثیر بسیار زیادی را در کل کشور خواهد داشت". ما نیز این توصیه گوهر بار را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم و از این مهم غافل نشویم.

رئیس شورا در ادامه سخنان خود شهر را به مثابه موجود زنده دانست و افزود: شهر نیز یک موجود زنده است که اگر بخشی از امورات شهر درست انجام نشود، عملکرد و تمام تلاش باقی دستگاه هم زیر سوال رفته و رضایتمندی حاصل نخواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: شهرداری یک مرکز خدمت گذاری در تمام ابعاد به مردم شهر است و همه ما مؤظف هستیم تمام وظایف خود را به بهترین روش ممکن انجام بدهیم و با کار جهادی امورات شهر را به سرانجام برسانیم تا رضایتمندی عمومی را جلب کنیم.

چمران، انتخاب شهردار تهران را که فردی عملیاتی و انقلابی است یک فرصت برای تهران خواند و افزود: ایشان نیز مانند شهدای بزرگوار و به خصوص شهید سلیمانی که خود در خط مقدم همیشه بودند، خوشبختانه در تمام امور خود جلوتر از همه هستند که باید از این ظرفیت نهایت بهره مندی را در مدیریت شهری ببریم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان سخنان خود با بیان خاطره‌ای از شهید مصطفی چمران، گفت: ایشان در غرب کشور وقتی برای برنامه‌های چریکی خود می‌رفتند در کمترین زمان کارهای مورد نظر را به اجرا در آورده و عملیاتی می‌کردند. ما هم باید از شهدای گرانقدر دفاع مقدس و مدافعان حرم که کار را به شیوه جهادی و انقلابی انجام می‌دادند الگو بگیریم و کارها را به ثمر برسانیم. نمونه چنین رفتاری را ما در برنامه‌های رئیس جمهورمان می‌بینیم که حتی در روزهای تعطیل هم به کار و تلاش می‌پردازند.