متخصص کودکان گفت: مرگ ناشی از سویه امیکرون در کودکان هم گزارش شده است بنابراین خانواده‌هایی که فرزندانشان دارای علائمی چون تب بالا، اسهال، ضعف و بی حالی و احساس تنگی نفس هستند، حتما در اسرع زمان به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش مرور نیوز، حسین مهرپور متخصص کودکان در خصوص ابتلای کودکان به سویه اُمیکرون گفت: متاسفانه بخاطر عدم واکسیناسیون کودکان به دلیل محدویت‌های سنی، شاهد ابتلای زیاد و بعضا مرگ‌و‌میر در آنها بر اثر اومیکرون هستیم، به عبارتی مرگ ناشی از سویه امیکرون در کودکان هم گزارش شده است.

به گفته وی خانواده‌هایی که فرزندانشان دارای علائمی چون تب بالا، اسهال، ضعف و بی حالی و احساس تنگی نفس هستند حتما در اسرع زمان به پزشک مراجعه کنند. این سویه در ابتدا، بسیار شبیه سرماخوردگی است، به همین دلیل خانواده ها کودکان مبتلا را دیرتر به پزشک یا مراکز درمانی می برند و همین امر موجب مشکلات جدی و جبران‌ناپذیر شده است.

مهرپور با تاکید‌ بر اینکه به دلیل شیوع سرماخوردگی در این فصل خانواده‌ها با مشاهده علائم در منزل خود‌درمانی می‌کنند و یا دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، ادامه داد: خانواده‌هایی که فرزندانشان دارای علائمی چون تب بالا، اسهال، ضعف و بی حالی و احساس تنگی نفس هستند حتما در اسرع زمان به پزشک مراجعه کنند و از هرگونه خوددرمانی جدا خودداری کنند چراکه این موضوع می تواند مشکلات جدی برای فرزندان آنها ایجاد نماید.

این متخصص کودکان خاطرنشان کرد: اگرچه اُمیکرون نسبت به سویه دلتا بیماری‌زایی کمتری دارد اما باید جدی گرفته شود چراکه امیکرون نیز همچون کرونای دلتا می‌تواند کشنده باشد؛ البته در حال حاضر سویه شایع در کشور امیکرون است اما این موضوع به این معنی نیست که سویه دلتا از بین رفته است؛ شواهد و بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی‌که دچار نوع شدید بیماری شده‌اند، مبتلا به سویه دلتا بودند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ورود پیک ششم کرونا، مردم باید مواردی را به دقت رعایت کنند که یکی از مهم ترین آنها تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است. تکمیل واکسیناسیون همه اقشار در هر سنی طبق پروتکل های وزارت بهداشت توصیه می‌شود و این کار باید در اسرع وقت انجام شود.