رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور و بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور طی امروز (۱۵ اسفندماه) اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بعداز ظهر امروز(۱۵ اسفندماه) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، ایلام، جنوب آذربایجان غربی ، جنوب زنجان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، غرب اصفهان، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و سواحل دریای خزر سبب بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

 وی افزود: بارندگی‌ها طی روز دوشنبه(۱۶ اسفندماه) به جز سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان در سایر مناطق کشور ادامه خواهد داشت. که این بارندگی در استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی ، جنوب فارس و بوشهر به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این سامانه بارشی سه‌شنبه(۱۷ اسفندماه) در شمال شرق فعال خواهد بود سپس از کشور خارج می‌شود و روزچهارشنبه(۱۸اسفندماه) با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشور، مجددا در غرب و شمال غرب کشور بارش رخ خواهد داد و پنجشنبه(۱۹ اسفندماه) بارش در مناطقی از زاگرس مرکزی، شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد.

 به گفته ضیاییان،امروز(۱۵ اسفندماه) در نوار مرکزی و طی دو روز آینده در استان‌های خوزستان ، ایلام ، بوشهر ، فارس، یزد، کرمان و سه شنبه(۱۷ اسفندماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز (۱۵ اسفندماه)دریای خزر و دوشنبه (۱۶ اسفندماه)خلیج فارس مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ اسفندماه) ابری، در بعدازظهر بارش باران و وزش باد با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۱ و برای روز سه‌شنبه (۱۷ اسفندماه) قسمتی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید  با حداقل دمای ۶و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و ارومیه با دمای ۳- و۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.