براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبحگاه روز یکشنبه ۱۵ اسفند کیفیت هوا در وضعیت پاک قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ با شاخص ۴۶ در وضعیت پاک قرار گرفت. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین ۵۳ در وضعیت قابل قبول قرار داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه روز یکشنبه (۱۵ اسفند‌ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط ناپایدار جوی، وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. افزایش تندی باد در طول روز ادامه خواهد داشت که پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گردوخاک وجود خواهد داشت. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه باعث کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۱۶ اسفند‌ماه) و آغافزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت. با شکل‌گیری ناپایداری جوی در طول روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. شایان‌ذکر است با ورود سامانه بارشی و احتمال بارش همراه با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.