یک عضو شورای شهر تهران از عدم برنامه ریزی مناسب شهرداری تهران برای اعیاد شعبانیه و جشن نوروز انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، زهرا شمس احسان در تذکر خود در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: همزمانی و تقارن اعیاد با برکت شعبانیه با نوروز جشن بهار طبیعت؛ فرصتی است که مدیریت شهری با بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها زمینه ارتقاء و تقویت همبستگی اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی را فراهم آورد.

وی افزود: با این حال متاسفانه در شرایطی که 2 هفته تا شروع سال 1401 به عنوان سال آغازین از قرن جدید باقی مانده است،‌ شهر حال و هوای نوروزی و تحرک و پویایی لازم را ندارد. این در حالیست که طبق گفته کارشناسان حوزه گردشگری، بیش از ۲ هزار نقطه گردشگری، زیارتی، تاریخی و تفریحی در پایتخت مستقر است که بازدید از تمامی این جاذبه ها به بیش از یک ماه زمان نیاز دارد. به عبارتی تهران سرشار از ظرفیت های گردشگری مغفول مانده به عنوان پتانسیل بالقوه برای جذب گردشگر در تعطیلات نوروزی است.

شمس احسان در ادامه گفت: انتظار میرفت شهرداری تهران از مدتها قبل نسبت به طراحی و برنامه ریزی رویدادهای فرهنگی متناسب برای این روزهای فرخنده، اقدامات لازم را به عمل برساند. با پیگیری های انجام شده مطلع شدم که طی روزهای اخیر دستورالعمل طرح استقبال از نوروز 1401 از جانب مدیرکل محترم حوزه شهردار جهت اخذ برنامه واحدهای ستادی و اجرایی شهرداری تهران تهیه و به مناطق و معاونت ها ارسال شده که در این زمینه 2 نکته قابل ذکر است:اولا تاخیر در ارسال دستورالعمل مذکور منجر به نوعی بی برنامگی و تکرار برنامه های کلیشه ای متداول در سالیان گذشته خواهد شد و ثانیا دستورالعمل مذکور نقش اساسی را برای معاونت های محوری شهرداری تهران شامل معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت خدمات شهری در تدارک برنامه های رویداد محور، قائل نشده و به عبارتی در قبال این موضوع متولی اصلی روشن نشده و شاید دلیل اصلی عدم توفیق شهرداری تهران در این زمینه نیز به فقدان تعیین مسئول و متولی مشخص برای بسترسازی و مناسب سازی فضاهای شهری در این ایام بازگردد که ضروریست با درایت شهردار محترم تهران در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص مذکور و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تغییر در حال و هوای فضای شهری ، اقدامات لازم صورت پذیرد.