وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش بوده است.

به گزارش مرور نیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه با اشاره به فضای دارالفنون، اظهار کرد: این بافت را زنده کنید تا دانش‌آموزان بهره ببرند. فقط برای سمینار و گردهمایی نباشد؛ اگر در مدرسه دارالفنون دانش‌آموزان و معلمان تردد نداشته باشند چه ارزشی دارد پس باید این بافت‌های قدیمی را زنده کنیم.

وی به فعالیت‌های شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش بوده است.

وی به برخی چالش‌های پیش روی شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد: ضمانت اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش چیست؛ ضمن اینکه تداخل کاری برخی شوراها را باید بررسی کرد و همپوشانی وظایف شوراها باید تفکیک شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فلسفه وجودی شورای عالی در کشور چیست؟، ادامه داد: مثلا استخدام و آیین‌نامه امتحانات در شورای عالی انقلاب فرهنگی دیده می‌شود یا زبان مشترک برای تعریف مدرسه و کلاس درس نداریم البته کتابی در این زمینه تدوین شد.

وی تصریح کرد: به نظرم کار شورای عالی انقلاب فرهنگی، «فرهنگ» و کار ما آموزش و پرورش عمومی است و نیاز دارد در زمینه حدود فعالیت کار تحقیقی و همایش ها برگزار شود.

نوری اضافه کرد: بیش از ۸۰ شورا در کشور داریم که در ۳۲ شورا، رئیس شورا، رئیس جمهور است و انتظار داریم با تمام مشغله‌اش در شورا باشد که البته پیامشان به این شورا حاکیست که برای ایشان اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: باید قانون کمتر بنویسیم و خیلی از قوانین حذف شود یعنی قوانین اضافه حذف شود تا شاهد شفافیت باشیم؛ نکته دیگر این است که کمتر قوانین مردمی است و چرخه ما فقط آموزش و پرورشی‌ها هستند.