بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی آسمان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی آسمان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و رگبار و رعدوبرق و وزش باد (گاهی شدید)، در ارتفاعات بارش‌ها به‌صورت باران و برف و کولاک برف همراه با مه پیش‌بینی می‌شود.

عمده بارش‌ها برای امروز (۱۶ اسفندماه)، اواخر وقت چهارشنبه(۱۸ اسفندماه) و روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۹ و ۲۰ اسفندماه) بخصوص در مرکز و نیمه شمالی استان است.

 سه شنبه شب(۱۷ اسفندماه) و روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۹ و ۲۰ اسفندماه) وزش باد (گاهی شدید) به‌ویژه در نیمه جنوبی استان مورد انتظار است.

امروز(۱۶ اسفندماه) کاهش نسبی دما و از فردا تا پنجشنبه(۱۷ تا۱۹ اسفندماه) روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۷ اسفندماه) قسمتی ابری و  به‌تدریج نیمه ابری و گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده در بعد از ظهر با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه(۱۸ اسفندماه) نیمه‌ابری و به‌تدریج ابری و گاهی وزش باد واواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیرورکوه - امین آباد با دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

همچنین  طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش باران در ایستگاه آبعلی با۳.۵ میلیمترثبت شد. در ایستگاه‌های دماوند ۲.۵ میلیمتر، لواسان ۱ میلیمتر، شمیرانات و فرودگاه امام خمینی(ره)۰.۶ میلیمتر،ورامین ۰.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد و ژئوفیزیک-تهران و شهریار۰.۲ میلیمتر و در فیروزکوه۰.۱ میلیمتر بارندگی به ثبت رسید.