بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی ازبعدازظهر پنجشنبه تا شنبه دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس مواج و متلاطم است.

به گزارش مرور نیوز بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی ازبعدازظهر پنجشنبه تا شنبه دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس مواج و متلاطم است.

پنجشنبه و جمعه با ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، بخش هایی از استان سمنان و دامنه های زاگرس مرکزی در استان های خوزستان و لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلوی و بویراحمد و شمال فارس، همچنین در بخش هایی از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و اصفهان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

بارش در استان های چهارمحال و بختیاری، شرق استان لرستان، ارتفاعات تهران و قزوین شدت بیشتری دارد.

 امروز، بارش پراکنده در استان های یزد، خراسان جنوبی و ارتفاعات کرمان دور از انتظار نیست. همچنین به تدریج از بعدازظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارندگی و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور نیز پیش بینی می‌شود.

شنبه گستره بارش محدود به نوار شمالی و شمال غرب کشور و استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و به صورت پراکنده در یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال کرمان خواهد بود.

یکشنبه با کاسته شدن از شدت و گستره بارش ها در شمال غرب این شرایط ادامه دارد. روز دوشنبه بارش ها در غرب سواحل خزر، اردبیل و قسمت های شمالی آذربایجان غربی و به صورت پراکنده در استان های خراسان رضوی، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و شمال فارس پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه در نوار غربی کشور پدیده گرد و خاک باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. همچنین پنجشنبه وزش باد شدید در مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور در روز های جمعه و شنبه در نواحی جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور موجب خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد. از روز شنبه در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.