رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد و خیزش گرد و خاک در اغلب نقاط کشور، بارش باران در استان‌های مختلف و کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۲ اسفندماه) در غالب مناطق کشور وزش باد خواهیم داشت. از این رو در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور خیزش گرد و خاک تداوم دارد و این وضعیت در شمال شرق و شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این روز در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس، برخی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، اردبیل، گیلان، مازندران، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و غرب آذربایجان غربی در برخی از ساعات روز بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران افزود: دوشنبه (۲۳ اسفندماه) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و استان‌های واقع شمال شرق، شرق، مرگز و همچنین در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد لرستان و خوزستان بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان روزهای سه شنبه تا پنجشنبه (۲۴ تا۲۶ اسفندماه) نیز در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس بارش رخ خواهد داد و در روز پنجشنبه کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: دریای خزر تا روز پنجشنبه و خلیج فارس طی دو روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ اسفندماه) نیمه ابری و از بعداز ظهر ابری و وزش باد و به‌تدریج بارش باران با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ و برای روز سه‌شنبه (۲۴ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد و بارش باران با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اسفندماه) بندرعباس با دمای ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و امروز ارومیه و اردبیل با دمای ۴-  و فردا اردبیل با دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.