سخنگوی پلیس گفت: ۳۹۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق در سال جاری کشف شد که نسبت به سال گذشته ۴۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مرور نیوز، سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سالی که گذشت سال سختی بود چرا که دشمن با تمام توان و قدرت در حوزه رسانه تلاش کرد؛ در حوزه انتخابات به دنبال عدم مشارکت مردم بود و تلاش می کرد که احساس ناامنی در جامعه القا کند ؛ همچنین در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تلاش فراوانی کرد و از ابزارهای رسانه‌ای بهره‌برداری کرد و به دنبال تشویش اذهان عمومی بود.

وی به تشریح عملکرد پلیس‌های تخصصی و تنوع ماموریت های انتظامی‌ اشاره و تصریح کرد: ایجاد امنیت، مبارزه با قاچاق، مواد مخدر، اراذل و اوباش و فساد و .. وظیفه ضابطیت دستگاه قضایی به عهده انتظامی‌ کشور است.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی گفت: پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری شعار نوروزی پلیس است.

وی افزود: در این راستا با هوشمندی پلیس در حوزه فناوری و آموزش و خدمت رسانی به مردم اپلیکیشن پلیس من طراحی شده که ۲۵ خدمت به مردم ارائه می دهد.

سردار حاجیان از کشف حدود  ۳۹ میلیون تجهیزات پزشکی قاچاق و ۸ میلیون لوازم خانگی قاچاق در طول سال جاری خبر داد.

سخنگوی پلیس اعلام کرد: در کشف تجهیزات پزشکی ۳۹ میلیون و ۵۷۹هزار قطعه کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته ؛ همچنین ۸ میلیون و ۱۰۱ هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کشف شد که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشت؛ در تجهیزات یارانه ای ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار دستگاه بدست آمده که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۳۹۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق کشف شد که نسبت به سال گذشته ۴۱۷ درصد افزایش داشته است؛ در بحث البسه قاچاق ۲۱۰ میلیون ثوب کشف شده که ۵۱ درصد افزایش داشته؛ ۲۱۰ میلیون واحد ارزی قاچاق کشف شده که ۱۱ درصد افزایش داشته ایم و در مجموع ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۱۵۲ هزار میلیارد ریال بوده است که باید دستگاههای مسئول زیرساخت‌های لازم را برای کنترل بیشتر فراهم کنند.

وی ادامه داد: ۷۰ هزار و ۸۳۰ نفر از قاچاقچیان و افرادی که مبادرت به قاچاق کالا کرده بودند شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.