دادستان تهران گفت: شادی کردن و پاسداشت سنت دیرینه حق مردم است اما با هر نوع اخلال در نظم و امنیت و برهم‌زنندگان آسایش مردم، برخورد قاطع قضائی صورت می‌گیرد.

به گزارش مرور نیوز، علی صالحی با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه سوری، اظهارداشت: در شهر تهران تمهیدات لازم برای چهارشنبه سوری برای امنیت شهروندان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضائی صورت می‌گیرد.

صالحی گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش‌زا آگاه نموده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند؛ چراکه همراهی خانواده‌ها و قانون‌مداری شهروندان باعث می‌شود چهارشنبه آخر سال در امنیت کامل و به آرامی سپری شود.

دادستان تهران با بیان اینکه طبق ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص دیه و قصاص را به همراه دارد، ادامه داد: نگهداری مواد محترقه برابر ماده ۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز محکومیت ۶ ماه تا ۲ سال حبس برای فرد ایجاد می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: افرادی که حرکات غیر متعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده که طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق، از ۳ ماه تا ۱ سال حبس مجازات دارد.

بنابر این گزارش؛ افرادی که با اخلال در نظم و امنیت عمومی، امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره اندازند قاطعانه برخورد شده و تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.