نتایج پژوهش‌های جدید نشان داده که روش‌های آسان تری برای کمک به کاهش ریزش مو وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، مطالعه‌ای که در نشریه Nature منتشر شد حاکی از آن است، بین گروهی از موش‌هایی که با رژیم غذایی پر چرب یا رژیم غذایی استاندارد تغذیه می‌شدند، آن‌هایی که رژیم غذایی پر چرب را دنبال می‌کردند احتمال بیشتری داشت نازک شدن و ریزش مو را تجربه کنند.

دکتر هیرونوبو موریناگا، نویسنده ارشد مطالعه می‌گوید که تغذیه با رژیم غذایی پر چرب با تهی کردن سلول‌های بنیادی فولیکول مو که در تجدید سلول‌های بالغ موثر در رشد مو نقش دارند، موجب نازک شدن مو می‌شود.

تنها پس از گذشت چهار روز، پژوهشگران توانستند تغییراتی در شرایط مو و پوست موش‌هایی بودند که با رژیم غذایی پر چرب تغذیه می‌شدند. همچنین، نشانه‌های افزایش استرس اکسیداتیو که با آسیب بافت و افزایش خطر سرطان پیوند خورده است نیز مشاهده شد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ که در نشریه Journal of the American Academy of Dermatology منتشر شد نیز نشان داد بین گروهی از ۱۸۹ مرد با میانگین سنی ۳۰.۸ سال، آن‌هایی که اضافه وزن داشتند یا چاق بودند، به طور قابل توجهی احتمال بیشتری دارد آلوپسی (ریزش مو) را نسبت به افرادی که وزن عادی داشتند، تجربه کنند.

به گفته، دکتر سوبروتو چاترجی، استاد پزشکی در دانشگاه جانز هاپکینز و نویسنده ارشد این مطالعه، یافته‌های ما نشان می‌دهد که رژیم غذایی غربی موجب ریزش مو، سفید شدن مو و التهاب پوست در موش‌ها شده و معتقدیم فرآیندی مشابه در مردانی که ریزش و سفید شدن موی خود زمانی که یک رژیم غذایی سرشار از چربی و کلسترول را دنبال می‌کنند، رخ می‌دهد.

منبع: اسپوتنیک