وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: شهرهای بزرگ زیارتی و گردشگری با مشکل اقامت روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در حاشیه بازدید از غار تاریخی دانیال سلمان‌شهر در استان مازندران با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: هم‌اکنون شهرهای بزرگ زیارتی و سیاحتی کشور با مشکل اقامت و اسکان مسافران و گردشگران مواجه هستند. با توجه به حجم بالای گردشگران و مسافران نوروزی، باید به تقویت زیرساخت‌ها نیز اهتمام بیشتری داشته باشیم. بنابراین یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه توجه به زیرساخت‌ها و تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری در سال ۱۴۰۱ است.

به گفته او، بازدید از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها، مراکز دیدنی و پارک‌های کشور در روزهای اول و دوم فروردین‌ماه چهار برابر سال گذشته بود.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همچنین گفت: استان‌های تهران، فارس، اصفهان و استان‌های شمالی کشور بیشترین بازدید و سفر را تا کنون داشته‌اند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توزیع سفر و پرهیز از ازدحام جمعیت در هر استان شهرهای مکمل را معرفی کرده که بنا بر اعلام ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در استان‌های پرمسافر همچون فارس، بوشهر، هرمزگان، یزد، اصفهان و شهرهای شمالی ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی تکمیل شده است و از اماکن اضطراری همچون مدارس، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می‌شود.