رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به‌ویژه در دامنه و ارتفاعات اردبیل و گیلان افزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی رخ می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: از امروز تا سه شنبه (۱۴ تا۱۶ فروردین) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

وی با اشاره به وزش باد گرم در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۱۴ و۱۵ فروردین) گفت: در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به‌ویژه در دامنه و ارتفاعات اردبیل و گیلان افزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: اواخر وقت دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و چهارشنبه (۱۷ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب کشور رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین سرعت وزش باد در غرب، شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز افزایش می‌یابد که خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان پنج شنبه (۱۸ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین در نیمه غربی، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک بیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از ظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ فروردین‌ماه) نیمه‌ابری و به‌تدریج ابری و از بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۶ فروردین‌) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ فروردین‌) بندرعباس با دمای ۳۹ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.