رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ فروردین‌) اهواز با دمای ۳۹ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲ و ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۵ فروردین) در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و افزایش دما به‌ویژه در سواحل دریای خزر ادامه دارد.

وی افزود: از بعدازظهر امروز و طی روز سه شنبه (۱۵ و  ۱۶ فروردین) با شمالی شدن جریانات در استان‌های ساحلی دریای خزر برای این نواحی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۱۷ فروردین) در شمال غرب بارش پراکنده انتظار می‌رود و پنجشنبه و جمعه (۱۸ و ۱۹ فروردین) با گذر امواج تراز میانی جو، در نواحی شمال شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 وی ادامه داد: امروز در نواحی غرب و شمال غرب، سه شنبه در جنوب غرب و جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز، به‌تدریج مرکز، شرق و جنوب شرق و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز وجنوب و جنوب شرق وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این شرایط پنجشنبه در نوار غربی و جمعه برای اکثر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ فروردین‌) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ و برای روز  چهارشنبه (۱۷ فروردین‌) صاف تا قسمتی ابری و گاهی نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ فروردین‌) اهواز با دمای ۳۹ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲ و ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.