معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به طرح استقبال از بهار 1401 گفت: علاوه بر برنامه‌های صورت گرفته برای افزایش نشاط در تهران حدود 51 هزار اصله نهال در پایتخت کاشته شد.

به گزارش مرور نیوز، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در تشریح اقدامات نوروزی شهرداری تهران در قالب طرح استقبال از بهار 1401 گفت: این طرح از اواسط اسفند سال گذشته با بیش از 500 برنامه به مناطق 22 گانه ابلاغ شد تا شهروندان عزیز سال نو را با نشاط بیشتری آغاز کنند.

نظری عنوان کرد: اجرای طرح استقبال از بهار 1401 با همت معاونت های خدمات شهری و محیط زیست، امور اجتماعی و فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمران، شهرسازی و معماری و مناطق 22 گانه شهرداری تهران اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح استقبال از بهار 1401 در 5 محور اصلی اجرا شد، افزود: در مناطق 22 گانه 51 هزار اصله کاشت نهال، 434 هزار متر خط کشی پیاده رو، اجرای 22 هزار متر فرش گل، 73 هزار متر رنگ آمیزی، 102 هزار متر آسفالت و لکه گیری و جمع آوری 46 هزار تن آسفالت انجام شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در خصوص ساماندهی میدان ها و پل های شاخص در مناطق 22 گانه شهرداری تهران گفت: حدود 159 هزار مترمربع کندکوب و واکاری، حدود 59 هزار متر مربع رنگ آمیزی المان های شهری، 95 هزار پاکسازی جداره و سطوح معابر شهری و 93 هزار متر خط کشی انجام شده است.

به گفته نظری در آماده سازی محور خیابان حضرت ولیعصر(عج) حدود 16 هزار متر مربع کند و کوب و واکاوی، 15 هزار متر خط کشی محوری معابر، 16 هزار متر کاشت گل و گیاه، 6 هزار متر رنگ آمیزی نرده های ترافیکی در طرح استقبال از بهار 1401 انجام شده است.

وی در خصوص آماده سازی مبادی ورودی شهر در طرح استقبال از بهار عنوان کرد: 11 هزار متر نورپردازی، گل آرایی و آذین بندی، 7 هزار تن جمع آوری خاک و نخاله ساختمانی و عمرانی و 17 هزار متر مربع پاکسازی جداره ها و سطوح معابر شهری در مبادی اصلی شهر انجام شده است که در چهار ایستگاه استقبال از مهمانان نوروزی میزبان بیش از 400 هزار نفر از شهروندان عزیز کشورمان بودیم.

نظری تاکید کرد: استقبال از بهار یکی از دلایلی بود که خدماتمان را در شهر افزایش دهیم و نشاطی به جامعه اعطا کنیم که مردم با کیفیت بیشتری سال نو را آغاز کنند. در این طرح نیز مانند طرح های گذشته برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان تلاش خود را به کار گرفتیم و امیدوارم این اقدامات رضایت مردم را همراه داشته باشد.