رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تعطیلی مدارس در ایران به ۶۲هفته رسیده و نباید اجازه می‌دادیم که این اتفاق ادامه دار شود چون در این مدت آسیب‌های جدی به دانش آموزان وارد شده است.

به گزارش مرور نیوز، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که بنا به اظهارات خانواده دانش آموزان، بهتر نبود به دلیل انتقال بیماری در بین دانش‌آموزان یک فرصت ۱۰روزه بعد از تعطیلات نوروز قائل می‌شدند و پس ‌از آن بازگشایی مدارس اتفاق می‌افتاد؟ گفت: بازگشایی مدارس نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و پیگیری‌های خاص بود که خوشبختانه با تاکید دولت و دستور مقام عالی وزارت آموزش ‌و پرورش این برنامه‌ریزی‌ها از دی‌ماه سال گذشته در حال انجام بود. امتحانات حضوری دانش آموزان در دی‌ماه سال گذشته در راستای همین برنامه‌ریزی‌ها بود.

وی افزود: در نتایج بسیاری از پژوهش‌های بین المللی و داخلی به آسیب‌های جدی آموزش‌های غیرحضوری اشاره شده و به همین خاطر، علی‌رغم فراگیری بیماری کرونا، آموزش حضوری در بسیاری از کشورها از سال گذشته آغاز شده بود.

محمودزاده تصریح کرد: تعطیلی مدارس در ایران به ۶۲هفته رسیده و نباید اجازه می‌دادیم که این اتفاق ادامه دار شود چون در این مدت آسیب‌های جدی به دانش آموزان وارد شده است.

وی افزود: واکسینه کردن بیش از ۸۵درصد جمعیت کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محیط امنی را در کشور ایجاد کرده است. اگر خانواده‌ها همراهی خوبی داشته باشند با بازگشایی مدارس می‌توانیم مانع آسیب بیشتر به دانش آموزان شویم. فقر یادگیری و افت تحصیلی، افزایش نابرابری آموزشی، کاهش پوشش تحصیلی و ترک تحصیل و تهدید سلامت روحی و روانی دانش آموزان حتی خانواده‌ها و همچنین تهدید زندگی مدرسه‌ای و کارگاهی و آموزش‌های همسالان که بخشی از جریان تربیت را شکل می‌دهد ازجمله عوارض تعطیلی مدارس بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش ‌و پرورش بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اعلام کردیم مدارسی که تراکم بالای دانش‌آموز دارند از ظرفیت نمازخانه‌ها و کتابخانه‌ها برای کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس درس استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وجود کلاس‌های ۴۵ نفره در مدارس را رد می‌کنید؟ تصریح کرد: مطمئنا در شهرهای بزرگ با کلاس‌های درس پرتراکم روبرو هستیم ولی می‌توانیم با آموزش «خودمراقبتی» به دانش آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از ایجاد مشکلات در این مدارس، تا حد زیادی جلوگیری کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: در حال حاضر، ۸۶درصد دانش آموزان و ۹۸درصد از کادر آموزش در مدارس حاضر هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: فرصت چندانی تا پایان سال تحصیلی نمانده و آزمون‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد به همین دلیل دانش آموزان باید برای پیگیری ادامه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و همچنین رفع اشکال در کلاس درس حضور داشته باشند.