فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی درباره علائم سویه XE اومیکرون، بیان کرد: هنوز چیزی قطعی نیست، اما یکسری علائم گوارشی برای افراد به وجود می‌آید که به همراه تب و گلو درد است که در این سویه تاحد زیادی، چنین مواردی را شاهد هستیم.

به گزارش مرور نیوز، آمیتیس رمضانی فوق تخصص بیماری های عفونی درباره جزئیات سویه XE کرونا ، گفت: سویه XE از نظر مسری بودن شدیدتر است ضمن آنکه این سویه ترکیبی از زیرمجموعه اومیکرون بوده که از دو ساب واریانتba1  و ba2 است.

وی ادامه داد: ba2 سویه ای است که به آن اومیکرون مخفی گفته می شد، بدان معنا که به راحتی در تست های تشخیصی، اشکال به وجود می آورد و امکان افتراق آن از دلتا به سختی صورت می گرفت.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی، با تاکید بر اینکه سویه ba2 یک و نیم برابر نسبت به سویه اولیه اومیکرون شایع تر بود، افزود: حال ترکیب دو سویه مذکور، یک نوع ترکیبی به نام XE ایجاد کرده که حدود ١٠ تا ١٥ برابر مسری تر است اما از نظر اینکه عارضه یا شدت بیماری بیشتر باشد فعلا هیچ دیتایی وجود ندارد اما به نظر می رسد که تنها این سویه نیست که نوترکیب است بلکه چند سویه نوترکیب دیگر هم وجود دارد.

رمضانی با بیان اینکه سرایت سویه XE  از همه سویه‌ها بیشتر و مسری‌تر است، افزود: اغلب سویه های نو ترکیب و جدید از نظر سرایت، مسری تر هستند و می‌توان گفت XE مسری‌ترین سویه ای از کرونا بوده که تاکنون به وجود آمده است.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به ابتلای تعداد زیادی از مردم دنیا به امیکرون، تصریح کرد: با توجه به مبتلایان به این بیماری، بعید است که سویه XE  بتواند مشکلی ایجاد کند یا حتی باعث افزایش مرگ و میر شود و تاکنون اطلاعات به دست آمده نیز گواه این امر است، اما در هرحال در مورد کرونا نمی توان هر چیزی را به طور قطعی بیان کرد.

وی درباره علائم سویه XE اومیکرون، بیان کرد: هنوز چیزی قطعی نیست، اما یکسری علائم گوارشی برای افراد به وجود می‌آید که به همراه تب و گلو درد است که در این سویه تاحد زیادی، چنین مواردی را شاهد هستیم.