رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون ۶۰ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

به گزارش مرور نیوز، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از رشادت‌های خانواده شهداست.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان امدادی، اورژانسی و حمایتی بوده که این شجره طیبه بیش از ۴۰ سال است که خدمات ارایه می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان یک جامعه آماری گسترده دارد که بالغ بر هفت میلیون نفر مخاطب دارد و این جامعه انواع خدمات را از سازمان به اتصال شرکای اجتماعی که مردم هستند دریافت می‌کند.

قادری اضافه کرد: براساس ظرفیت سیاست کلی تامین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد موظف هستیم از ظرفیت‌ آحاد گروه‌های مردمی و جهادی استفاده کنیم که خدمات شایسته به جامعه هدف ارائه شود.

وی بیان کرد: بهزیستی سازمان تخصصی است که بخشی از جامعه هدف آن به هر دلیلی نقص در جسم آن به‌وجود آمده است که آنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امیدواریم در سال جدید براساس گشایشی که در بودجه بهزیستی شده است بودجه امسال به صورت برنامه محور پیش برویم.

قادری اظهار کرد: امیدواریم امسال برنامه‌های برای توانمندسازی جامعه هدف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش ساخته می شود، افزود: از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۴۰ هزار واحد روستایی است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶۰ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

قادری یادآور شد: امسال از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت که برنامه ریزی شده در صنایع متناسب با سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال پایدار استفاده شود.

قادری یادآور شد: در تلاش هستیم برای ۱۰۰ هزار نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی، اشتغال پایدار ایجاد کنیم.