فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۳۶۸ کیلو گرم مواد مخدر در شهرستان مهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، امروز صبح سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ادامه کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و رصد تحرکات قاچاقچیان در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند مسلح قاچاق مواد مخدر در مهرستان به دست آمد و مشخص شد اعضای این باند قصد انتقال محموله مواد مخدر از این شهرستان به عمق کشور را دارند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان شناسایی و تکاوران انتظامی شهرستان مهرستان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، منطقه را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: سرانجام مأموران اعضای این باند مسلح را که با یک دستگاه پژو پارس و یک دستگاه پژو ۴۰۵ در حال انتقال محموله مواد افیونی در محور مهرستان- سراوان بودند، روئیت کرده و به آنها دستور ایست دادند.

سردار طاهری افزود: سوداگران مرگ به محض مشاهده تکاوران انتظامی، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کرده که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کردند و سرانجام پس از نیم ساعت درگیری بر اثر آتش پرحجم مأموران انتظامی، قاچاقچیان عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواری شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات طی تعقیب و گریز در ارتفاعات دو سوداگر مرگ دستگیر شده‌اند، بیان کرد: تکاوران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیفی از قاچاقچیان ۳۶۸ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری دیگر اعضای متواری این باند قاچاق مواد مخدر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با مواد مخدر تا پای جان تلاش می‌کنند و این حضور ایثارگرانه و هوشیارانه عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ کرده است.