رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف ۷۰ میلیاردی کالای قاچاق در پایتخت خبر داد و گفت: در بازدیدها علاوه بر کشف کالای قاچاق ۴۰ کیسه آرد دولتی نیز کشف شد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران توضیح داد: در اجرای طرح ضربتی ساماندهی انبارهای نگهداری کالا، مشخص شد تعدادی از مالکان انبارها، با تهیه کالای قاچاق و استفاده از خودروهای شوتی، کالا تهیه شده را در انبارهای کالا دپو و پس از گذشت مدتی بدون اینکه این کالا در سامانه مربوط ثبت شده باشد به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: با تلاش مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس، ۱۲ انبار محل دپوی کالای قاچاق شناسایی و نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بیان داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی هفته گذشته از انبارهای شناسایی شده بازدید و ۳ میلیون و ۷۶۸ هزار نخ سیگار، ۲۰ هزار و ۸۴۴ عدد انواع ظروف غذاخوری، ۳ هزار و ۴۴۳ قلم انواع لوازم بهداشتی، ۵۸۱ رول توری گالوانیزه، ۴۵۰ عدد چمدان مسافرتی، ۶۷۸ بسته پوشک بچه، ۳۵ دستگاه ماینر، یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در مجموع ۵۵ هزار کالای قاچاق کشف شد افزود: در بازدیدها علاوه بر کشف کالای قاچاق ۴۰ کیسه آرد دولتی نیز کشف شد.

سرهنگ گودرزی گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۷۰ میلیارد ریال اعلام و در این عملیات، ۱۳ متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اضافه کرد: ترویج فرهنگ مصرف کالای خارجی باعث نابودی هویت و استقلال ملی است لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.