وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار امسال گفت: دانش‌بنیان توسط نیروی انسانی شکل می‌گیرد و لازم است از همان دوره کودکی، فرزندان مرز و بوم را تربیت کنیم.

به گزارش مرور نیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین امضای تفاهم‌نامه‌ طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در راستای استقرار عدالت آموزشی - تربیتی که امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: از هر دو کلاس درس در کشور، یک کلاس را خیرین می‌سازند و دانش‌آموزی که مدرسه خیری می‌رود، اثر تربیتی بیشتری دارد.

وی با اشاره به شعار امسال، ادامه داد: دانش‌بنیان توسط نیروی انسانی شکل می‌گیرد و لازم است از همان دوره کودکی، فرزندان مرز و بوم را تربیت کنیم.

نوری با اشاره به مسائلی در کشور چون خشکسالی که خود را در آموزش نشان می‌دهد، گفت: تاکنون الگوی ما در زمینه دانش‌آموزان کم‌برخوردار نقطه‌ای بود اما الان الگوی ما یکپارچه است و حتما با ورود نهادها و اشخاص  مختلف و مراکز دانش‌بنیان و خلاق، شاهد اتفاقات خوب و هم افزایی خواهیم بود و بتوانیم عدالت تربیتی و آموزشی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در زمینه عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب آموزشی برابر، قرارگاهی شکل یافت و ۱۶ استان هدف‌گذاری شد و امیدواریم در سال تحصیلی آتی ۴۰۰ محله، اولویت هستند.