وزارت بهداشت تاکید کرد چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در تاریخ اعلام شده برگزار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد؛ چهل ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در موعد مقرر روز پنج شنبه یعنی ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

داوطلبان چهل ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی با توجه به حوزه انتخابی در فرم ثبت نامی می‌توانند در هفته منتهی به آزمون کارت ورود به جلسه خود را از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir دریافت کنند.

همچنی نتیجه بررسی مدارک داوطلبان آزمون فوق نیز به زودی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

چهل ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در حالی در تاریخ اعلام شده برگزار خواهد شد که اخیرا تعدادی از داوطلبان، برگزاری این آزمون را خلاف قانون می‌دانند و خواهان اجرای رای دیوان عدالت اداری مبنی بر "به‌روز بودن منابع آزمون" هستند.

عباسی، مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی نیز در این رابطه گفت: منابع آزمون ۴٨ و ۴٩ ابتدای سال ١۴٠٠ اعلام شده بود و پیش از برگزاری آزمون ۴٩ درباره منابع آزمون با آیین‌نامه شورای آموزش پزشکی تخصصی شکایاتی به دیوان عدالت اداری شد.

وی تاکید کرد: رأی نهایی شده دیوان عدالت اداری در آبان ماه به وزارت بهداشت ابلاغ شد و بر این اساس دیوان اعلام کرد که منابع آزمون دوره ۴٩ مغایر با قوانین است و وزارت بهداشت باید ترتیبی اتخاذ کند تا مغایرتی بین قوانین و منابع نباشد و به همین دلیل نشست زمان حداقل و حداکثر تغییر منابع آزمون برداشته و تعیین منابع آزمون به هیات‌های ممتحنه دانشنامه تخصصی و هیات بورد سپرده شد.

عباسی گفت: زمان آزمون‌ها هم ملاحظه‌ای داشت که بنابر مصوبه شورای آموزش پزشکی مقرر شد آزمون دستیاری سالی یکبار در اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: در جلسه با دیوان عدالت اداری که فروردین ماه اعلام شد؛ وزارت بهداشت تاکید داشت که موضوع عدم تمکین به رأی دیوان مطرح نیست و همه موضوعات مطرح شده در فضای مجازی فضاسازی رسانه‌ای است و مقرر شد که دیوان نظر نهایی خود را به زودی اعلام کند.