مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران گفت: تاکنون ۸۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شده، در حال حاضر نیز همزمان با شب‌های ماه مبارک رمضان این کمک‌ها بیشتر شده، اما باز پذیرای کمک‌های مردم نوعدوست هستیم تا خانواده‌ها در نبود سرپرست آسیب نبینند.

به گزارش مرور نیوز، سید حشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان های استان تهران که در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) با همراهی تولیت و رئیس هیأت مدیره این آستان و اسماعیل جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران حضور پیدا کرده بود، اظهار کرد: زندان بخشی ناگزیر از جامعه است و باید افرادی که مخل نظم، امنیت و آرامش شهروندان هستند، در آنجا نگهداری شوند، ولی هدف عمده حبس، اصلاح و تربیت زندانی است و تلاش می‌کنیم با ابزارهای مختلف فرهنگی، اخلاقی، آموزشی و تربیتی، با ندامت از رفتار گذشته مسیر صحیح زندگی را با استفاده از آموزه‌های دینی در پیش گیرند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران با اشاره به لزوم حضور نهادهای مردمی در عرصه‌های خدمت و رفع گرفتاری از دیگران گفت: با همکاری نیکوکاران و از طریق ستاد دیه، انجمن حمایت و مرکز مراقبت بعد از خروج، در سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۱۹ نفر زندانی بدهکار با پرداخت ۴۲ میلیارد تومان آزاد شده و به کانون خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی افزود: کمک به نیازمندان یکی از مهمترین آموزه‌های دین اسلام و بسیار مورد تاکید بوده و چه خوب است که در شب‌های ماه پربرکت رمضان به یاری نیازمندان برویم و چرا که بهترین زمانی که انسان می‌تواند انفاق کند در مورد نیازمندانی است که موانعی مانند حبس، مشکلاتی برای خانواده‌هایشان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: برخی از این افراد، خانواده‌های آبرومندی هستند و به گونه‌ای زندگی می‌کنند که به نظر می‌رسد افراد بی نیازی هستند، در انفاق پنهانی آبروی فرد نیازمند حفظ می‌شود.

حیات الغیب تاکید کرد: بر همین اساس و بنا بر برنامه کمک‌های مومنانه که دستور مقام معظم رهبری است، با هماهنگی مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان استان تهران، اکیپ‌های سه نفره بدون جلب توجه همسایگان، به درب خانه‌های زندانیانی که امکان حضور در مددکاری زندان را ندارند، مراجعه کرده و کارت‌های هدیه و بسته‌های معیشتی به خانواده‌هایشان اهدا می‌کنند.

مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران همچنین گفت: تاکنون ۸۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شده، در حال حاضر نیز همزمان با شب‌های ماه مبارک رمضان این کمک‌ها بیشتر شده، اما باز پذیرای کمک‌های مردم نوعدوست هستیم تا خانواده‌ها در نبود سرپرست آسیب نبینند.

گفتنی است، طی دیدار با خانواده‌های زندانیان و دیگر مراجعان و نمازگزاران که ساعتی قبل از اذان مغرب و افطار برگزار شد، مدیر کل زندان‌های استان تهران به سوالات مطرح شده پاسخ داد و در خصوص مشکلات یا درخواست‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین تولیت آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) در خصوص ایجاد دفتری جهت کمک به آزادی زندانیان نیازمند و حمایت از خانواده‌های آنان قول مساعد داد تا در آینده نزدیک این دفتر افتتاح شود.