نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری از شرایط ۴ ساله گذشته خارج شده و توانستیم ۱۷۵ اتوبوس را خریداری و ۵۰۰ اتوبوس را اورهال کنیم و اینکه تزریق ۳ هزار اتوبوس را در سالجاری در نظر گرفتیم درجهت مطالبات مردم قرار گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری که به مناسبت سالروز شوراها برگزار شد، اظهار داشت:‌ یکی از نخستین دستورات امام خمینی در سال 57 توجه به موضوع شوراها و تشکیل آن بود که این مسئله حکایت از نگاه عمیق ایشان به مردم‌سالاری دینی و حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها داشت.

وی افزود: به قول مهدی چمران مفاهیم امام در اردیبهشت سال 57 در مورد شوراها حتی مستحکم‌تر از آنچه که در قانون اساسی وجود دارد است و نگاه به مردم‌سالاری و نظام را ثابت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز در شوراها امانت بزرگی را دراختیار داریم و امیدورایم بتوانیم به سرانجام مقصود برسانیم گفت:‌ همچنین امروز از حضور مردم بابت راهپیمایی در روز قدس تشکر می‌کنیم و دیروز جبهه بزرگی از نشاط اجتماعی در تهران و جاهای دیگر شکل گرفت و حماسه بزرگی بود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دیروز یکی از بانشاط‌ترین راهپیمایی روز قدس تشکیل شد گفت: اینکه امام روز قدس را در آخرین جمع ماه مبارک رمضان تعیین کردند پیام روشنی داشت و آن این بود که راه نجات قدس از معبر سختی‌ها عبور می‌کند و مردم با عزم راسخ باید این مسیر را طی کنند.

وی با بیان اینکه روز قدس نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای غیراسلامی نیز برگزار می‌شود، گفت: امروزه روز قدس دغدغه بزرگی برای نظام صهیونیستی شده و ان‌شاءالله به زودی جشن پیروزی بزرگ را در فسلطین برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به درگذشت نادر طالب‌زاده گفت: ان‌شاءالله بتوانند هنرمندان و اهالی فرهنگ راه پرفروغ ایشان را ادامه دهند.

وی همچنین در مورد روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج همیشه فارس ظرفیت عظیمی برای استقلال کشور است و در زمینه منافع ملی اهمیت دارد. این مسئله استراتژی بزرگ محسوب می‌شود و مورد توجه نظام‌های زورگو شده و عقب‌نشینی از مواضع کشور در  خلیج فارس غیرقابل تصور است. تلاش همه ما حفظ خلیج همیشه فارس است.

نائب رئیس شورای شهر تهران همچنین در مورد روز کارگر گفت: مدیریت شهری با هماهنگی وزارت کشور برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم در این زمینه کرده است.

وی گفت: شورای ششم تهران تحول‌گرا است و برنامه‌های آن مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی بوده و ما از شهرداری جز این را طلب نمی‌کنیم.

نائب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهر باید بانگاه تحول‌گرا، مبتکرانه و نوآورانه اداره شود و هر روز خدمات مفیدی به شهروندان ارائه شود و اعتماد به خدمات‌دهی به مردم نیز روزبه‌روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری منسجم و هم‌افزا حرکت می‌کنند گفت:‌ در تصمیمات باید کمترین خطا صورت گیرد و بتوانیم شعار شورای ششم که همان موضوع دوباره خدمت تهران سربلند است تحقق یابد.

سروری در ادامه نقدها را سازنده دانست و گفت: از شهردار و شهرداری تهران باید توقع ۷ ماهه داشته باشیم، تا مجموعه و سازمانس را آماده کند و فکر می کنیم مطالبات شهر ششم را شهرداری انجام داده است.

وی افزود: شهرداری براساس نظام مسایل باید برنامه ریزی و اولویت بندی کند و احساس می کنیم اقدامات صورت گرفته است.

نائب رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: یکی از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری بحث حمل و نقل بوده است که علاوه بر کاهش آلودگی هوا ترددهای در شان مردم را هم به وجود بیاورد.

وی بیان داشت: شهرداری از شرایط ۴ ساله گذشته خارج شده و توانستیم ۱۷۵ اتوبوس را خریداری و ۵۰۰ اتوبوس را اورهال کنیم و اینکه تزریق ۳ هزار اتوبوس را در سالجاری در نظر گرفتیم درجهت مطالبات مردم قرار گرفته است.

وی گفت: تصمیمات هیات دولت زمینه های ۱۰۵ واگن را فراهم می کند ولی زمانبر است. از ظرفیت موجود مترو استفاده می کنیم و با تزریق واگن ها با کاهش طول توقف این امکان را می دهد تا مردم به سمت استفاده از اتوبوس ها بروند.

سروری بیان داشت: کارنامه قابل قبولی را داشته ایم در بحث های اجتماعی سیاست گذاری خوبی انجام می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت سلامت مهدی چمران اظهارداشت: قبل از جلسه امروز با ایشان صحبت کردم روند درمانشان شکر خدا با سرعت انجام شده  و ان شاالله طی دو هفته آینده از حضور ایشان در صحن شورا بهره مند خواهیم شد.