رئیس سازمان امداد و نجات از آماده باش ۱۱۲۴ پایگاه و مرکز عملیات جاده‌ای و ساحلی در سطح کشور همزمان با آغاز تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات با درخواست از شهروندان در راستای رعایت اصول ایمنی در سفرهای خود گفت: با توجه به تلاطم‌های جوی در روزهای اخیر در سطح کشور و با توجه به این که برخی محورهای کشور در روزهای گذشته دچار سیلاب شده بودند، ضرورت دارد تا شهروندان در هنگام سفر موارد ایمنی را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: تمامی نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر با حضور در پایگاه‌های امداد جاده‌ای در حالت آماده باش کامل قرار دارند تا به شهروندانی که در ایام تعطیلات عید سعید فطر عازم سفر می‌شوند، خدمت رسانی کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ناوگان زمینی و هوایی هلال احمر در ۳۱ استان کشور از آمادگی لازم برخوردار هستند تا در صورت وقوع هر گونه حادثه، در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند و به آسیب دیدگان احتمالی امدادرسانی کنند اما با این وجود از شهروندان تقاضا داریم تا اصول ایمنی را در طول سفر رعایت کرده و از رانندگی در حالت خستگی پرهیز کنند.

ولی‌پور با اشاره به آماده باش ۱۰ هزار نیروی عملیاتی گفت: علاوه بر آماده باش ۶۵۰ پایگاه و ۴۷۴ مرکز عملیات جاده‌ای و ساحلی، ۳ هزار دستگاه خودروی امدادی و ۱۹ فروند بالگرد در آمادگی کامل به سر برده تا خدمت رسانی به شهروندان صورت گیرد.