روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی، نوار شمالی و استان‌های واقع در مرکز و جنوب کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی در قزوین، البرز و تهران همچنین در استان مرکزی و غرب اصفهان رگبار و رعد و برق شدید با احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

امروز به سبب افزایش وزش باد و خیزش گرد و خاک روی کشور عراق و انتقال آن به نوار غربی کشور کاهش کیفیت هوا و دید افقی در غرب و شمال غرب کشور انتظار می‌رود.

جمعه و شنبه این سامانه در کل کشور فعال است. با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش باران همراه با کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر رخ می‌دهد و دریای خزر نیز در این دو روز مواج است همچنین در جنوب غرب مقدار بارش در دامنه‌های زاگرس افزایش می‌یابد و در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک رخ می‌دهد.

در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل ارتفاعات البرز مرکزی در قزوین و البرز و در استان‌های چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه وبویر احمد رئیارورعد وبرق شدید با احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

طی این دو روز آسمان در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب غبارآلود است. قابل ذکر است روز جمعه شمال خلیج فارس واقع در سواحل استان بوشهر رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و دریا مواج و متلاطم است.

یک شنبه گستره بارش در نوار شمالی کشور خواهد بود. در مرکزی جنوبه غرب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردو خاک انتظار می‌رود و این سامانه به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

دوشنبه در مناطقی از شمال غرب، شمال شرق رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.