رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: امکان افزایش تعداد قبول شدگان آزمون وکالت وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، حسن عبدلیان­‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: آزمون ملی وکالت با حضور 79هزار و 116 داوطلب، در 50 حوزۀ امتحانی سراسر کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این آزمون که به صورت فوق‌العاده توسط مرکز وکلا برگزار شد، پذیرفته شدگان پس از طی مرحله مصاحبه و کارآموزی، پروانه وکالت دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز وکلا گفت: این آزمون فاقد ظرفیت بوده و پذیرفته‌شدگان پس از کسب حد نصاب نمره و تحویل مدارک در مصاحبه و آزمون شفاهی شرکت می‌کنند. زمان دقیق اعلام نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس مرکز وکلا تصریح کرد: پس از لغو آزمون وکالت کانون‌­های وکلا در سال گذشته، آزمون مرکز وکلا به صورت فوق­‌العاده برگزار شد تا حق داوطلبانی که خودشان را برای آزمون از پیش اعلام شده‌­ی کانون­‌های وکلا آماده کرده بودند، تضییع نشود.

وی افزود:‌اگرچه هماهنگی‌­های برگزاری این آزمون فوق­‌العاده، سخت و خارج از برنامه بود، اما رسالت مرکز در ارائه خدمات حقوقی ملی و ارتقا شأن جامعه حقوقی و  حمایت از فارغ‌التحصیلان حقوق اقتضا می­‌کرد که به رغم همه مشکلات، این آزمون برگزار شود.

وی با اشاره به این موضوع که علاوه بر آزمون فوق‌­العاده، آزمون وکالت سالانه مرکز طبق روال از پیش اعلام شده، برگزار خواهد شد، گفت: مرکز وکلا امسال دو آزمون وکالت برگزار خواهد کرد. قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب­و­کار، نهاد وکالت را مکلف می نماید تا هر ساله نسبت به برگزاری آزمون جذب کارآموز وکالت اقدام نماید.

عبدلیان‌­پور در پایان خاطرنشان کرد: مطابق قانون، داوطلبانی که بتوانند 70 درصد میانگین نمره یک درصد بالاترین نمره آزمون را کسب کندقبول شده آزمون تلقی خواهند شد. لذا امکان این­که تعداد نفرات پذیرفته شده نسبت به پذیرفته شدگان آزمون­‌های قبلی مرکز وکلا کمتر و یا بیشتر باشد وجود دارد.