رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان اینکه مساحت اراضی رفع تصرف شده نزدیک به ۲۹ هزار هکتار است، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های آزاد شده را بیش از ۵۱۱ هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند.

به گزارش مرور نیوز، سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و حراست از مراتع، منابع طبیعی و اراضی متعلق به عموم مردم از اهمیت بسیار بالایی در مقابله با سودجویان و حفظ سرمایه‌های ملی برخوردار است، اظهار داشت: این سرمایه‌ها حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب و تصرف آن برای منافع شخصی می‌تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای همه شهروندان شود.

این مقام انتظامی در تشریح عملکرد موفق یگان‌های حفاظت از سازمان‌های ملی زمین و مسکن، امور اراضی و مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری انتظامی کشور در سال ۱۴۰۰ افزود: با تلاش و مجاهدت همکارانم در سال گذشته از ۴۳ هزار و ۶۰۱ فقره تعرض و تصرف غیر قانونی به اراضی ملی خلع ید شده است که این دستاورد ارزشمند قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مساحت اراضی رفع تصرف شده نزدیک به ۲۹ هزار هکتار است، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های آزاد شده را بیش از ۵۱۱ هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تصرف اراضی متعلق به مردم خط قرمز و قطعی مجموعه انتظامی کشور و پلیس پیشگیری است، ادامه داد: در این بازه زمانی یک ساله تعداد ۳۰۱ نفر از افراد سودجو و متعرض به سرمایه‌های ملی و مردمی دستگیر و در این خصوص بیش از ۱۹ هزار فقره پرونده تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با قدردانی از همکاری مردم با پلیس در صیانت و حفاظت از مواهب طبیعی و اراضی متعلق به آحاد جامعه خاطرنشان کرد: ابلاغ بیش از هزاران فقره اوراق قضائی و اجرای بیش از ۹ هزار احکام قطعی قضائی در این خصوص از دیگر اقدامات ارزشمند یگان‌های حفاظت از سازمان‌های ملی زمین و مسکن، امور اراضی و مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری انتظامی کشور در سال ۱۴۰۰ است.