مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد:‌ در حال حاضر از کردستان تا جنوب غرب‌ و مرکز کشور گرد و خاک وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، صادقی ضیائیان مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت فعالیت توده گرد و خاک در کشور اظهار داشت:‌ در حال حاضر از کردستان تا جنوب غرب‌ و مرکز کشور گرد و خاک وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در سقز، قصر شیرین، کرمانشاه و سنندج همچنین استان‌های لرستان، خوزستان و ایلام، در مرکز کشور شامل استان‌های مرکزی، همدان و  تهران در حال حاضر ‌گرد و خاک‌ وجود دارد و در جنوب‌غرب کشور هم این گرد و خاک تا بوشهر کشیده شده است.

وی ادامه داد: امروز این وضعیت گرد و خاک در این استان‌ها و شهرها کماکان ادامه دارد اما شرایط جوی برای تشکیل مجدد این پدیده از بین رفته است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در غرب و مرکز کشور و استان تهران تا غروب امروز بخش زیادی از این گرد و خاک کاهش می‌یابد، امروز در تهران شاخص آلودگی هوا به عدد 220 رسیده است که از عدد 440 قبلی بسیار کمتر شده است و انتظار داریم تا پایان وقت امروز بهبود وضعیت هوا را در پایتخت داشته باشیم.

ضیائیان افزود: روز آینده نیز در تهران گرد و خاک با غلظت کمتر وجود دارد.

وی گفت:‌ روز آینده در مناطق غربی کشور و استان‌های کرمانشاه، کردستان، بوشهر و بخش‌هایی از فارس گرد و خاک ادامه دارد و در استان‌های مرکزی نظیر یزد و اصفهان این شرایط برای فردا نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: روز آینده آسمان تهران کاملا از گرد و خاک صاف نمی‌شود اما شرایط جوی بهتر از امروز خواهد بود.