عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: نسبت به عملکرد مدارس غیرانتفاعی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم، چراکه گاهی نحوه فعالیت برخی از این مدارس، کیفیت آموزشی کشور را پایین آورده می‌آورد.

به گزارش مرور نیوز، احمد حسین فلاحی درباره برخی انتقادات نسبت به عملکرد بعضی از مدارس غیرانتفاعی در کشور، گفت: در این خصوص آنچه که به مجلس بر می گردد، تصویب قانون است که پیرامون فعالیت مدارس غیردولتی قانون به تصویب رسیده است، اما متاسفانه عدم اجرای قانون سبب بروز مشکلاتی شده که این موضوع نیز مربوط به حیطه نظارت است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به قانون مصوب مدارس غیرانتفاعی لازم است تا نظام آموزش و پرورش، دقت و نظارت های بیشتری روی اجرای آن انجام دهد؛ این درحالی است که مجلس تلاش خود را برای اصلاح و بازنگری این قانون انجام داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به بازنگری قانون مدارس غیرانتفاعی از سوی مجلس، بیان داشت: سال گذشته یکسری بازنگری هایی در بحث مدارس غیرانتفاعی صورت گرفته است تا مشکلی در زمینه اجرا وجود نداشته باشد، چراکه مدارس غیرانتفاعی مختلفی در کشور وجود داشت که همین موضوع، عاملی برای برخی سوء استفاده ها می شد؛ لذا نمایندگان درصدد اصلاح و بازنگری آن برآمدند تا از این طریق به آموزش و پرورش برای نظارت بیشتر بر فعالیت این مدارس کمک کند.

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از نیروهای فعال در مدارس غیرانتفاعی، نسبت به حق و حقوق خود معترض بوده و معتقدند از حقوق قانونی و کافی برخوردار نیستند و مدیران موسسات غیرانتفاعی، حقوق آنها را رعایت نمی کنند.

فلاحی تاکید کرد: از سویی دیگر نسبت به عملکرد مدارس غیرانتفاعی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم، چراکه گاهی نحوه فعالیت برخی از این مدارس، کیفیت آموزشی کشور را پایین آورده می‌آورد.

نماینده مردم همدان در مجلس، ادامه داد: همچنین عملکرد مدارس غیرانتفاعی در حیطه معلمان نیز با چالش هایی همراه است، زیرا گاها مشاهده می شود که هم در خصوص کیفیت این نیروها، نظارت چندانی نمی شود و هم در پرداخت حق و حقوق آنها مشکلاتی وجود دارد که نشان دهنده عدم رعایت قانون است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت گسترده تر وزارت آموزش و پرورش بر فعالیت مدارس غیرانتفاعی، افزود: بدون شک وزارت آموزش و پرورش اگر در جایی احساس کند که نیاز به نظارت میدانی است، باید وارد عمل شود تا مشکلات از میان برداشته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: ما چندین بار از وزیر آموزش و پرورش خواستیم تا مشکلات این حوزه را برطرف کند و تاکنون چندین بار نیز به مدیران این وزارتخانه تذکر داده شد، حال امیدواریم با ورود جدی متولیان امر، عملکرد مدارس غیرانتفاعی، بهتر از گذشته باشد.