عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز بیان کرد شهرداری تهران لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر را اعلام کند.

به گزارش مرور نیوز، امروز مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در هفتادمین جلسه این شورا با بیان اینکه از شهرداری تقاضا داریم لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر را اعلام کند، اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای اعلام این اسامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در خصوص ساختمان سازی باید فرهنگ‌سازی انجام شود، تصریح کرد: فرهنگ کافی برای ساخت و ساز وجود ندارد که باید این موضوع توسط شهرداری دنبال شود.

عباسی به تردد موتور سواران اشاره کرد و افزود: استفاده از موتورسیکلت به ویژه در محدوده بافت مرکزی و طرح ترافیک، گزینه مطلوبی برای شهروندان است اما در برخی موارد به دلیل فرسودگی و عدم کیفیت مناسب، آلودگی صوتی و هوای بیشتری نسبت به خودروها ایجاد می کنند.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰ درصد آمار مرگ و میر تصادفات به موتور سواران، یادآور شد: در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و در ماده ۵۳ به هویت بخشی و شناسنامه کردن موتورسواران و ساماندهی تردد موتور در شهر اشاره شده که باید مورد توجه ویژه شهرداری قرار بگیرد.

عباسی به پوشاندن پلاک از سوی موتورسواران اشاره کرد و افزود: در مواردی با کاغذ و ماسک برای پوشاندن پلاک استفاده می کنند و نمی دانند که این موضوع اولا به فرهنگ عمومی برمی گردد و دوما فرصتی را برای بزهکاران فراهم کند لذا نیاز است که اقدامات مراقبتی را افزایش دهیم، زیرساخت ها را برای موتورسواران ایجاد کنیم و فرهنگ سازی لازم را انجام دهیم.