رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت آب‌ و هوایی کشور طی روزهای آینده، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت آب‌ و هوایی کشور طی روزهای آینده، ‌گفت: روز پنجشنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ و در استان خوزستان وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و شمال شرق، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز را درگیر خواهد کرد. لازم به ذکر است که روزهای پنجشنبه تا یکشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل)، جنوب شرق و دامنه های البرز شرقی و روز دوشنبه در اغلب نقاط کشور افزایش سرعت باد پیش بینی می شود که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه، خلیج فارس و روزهای پنجشنبه تا یکشنبه شرق دریای عمان مواج است.

وی درباره وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: امروز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۱ آسمان تهران صاف، همراه با وزش باد در بعد از ظهر وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک بوده و بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد است. همچنین روز جمعه ۲۷ خرداد آسمان تهران صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۵ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.