از عصر دوشنبه و طی روز سه شنبه(۳۱خرداد) با توجه به رخداد شرایط ناپایداری نسبی جو، در نیمه‌شرقی و ارتفاعات استان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ در مناطق مستعد تهران مورد انتظار است.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید به‌ویژه روزهای دوشنبه(۳۰ خرداد)، چهارشنبه و پنجشنبه (۱ و ۲ تیر) در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط با خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

 از عصر دوشنبه و طی روز سه شنبه(۳۱خرداد) با توجه به رخداد شرایط ناپایداری نسبی جو، در نیمه‌شرقی و ارتفاعات استان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ در مناطق مستعد مورد انتظار است.

 تا روز سه شنبه کاهش نسبی دما و برای چهارشنبه تا پنجشنبه افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۳۰ خرداد ‌) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک در بعد از ظهر با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه ( ۳۱ خرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رگبار و رعد و برق در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ به‌ویژه در ارتفاعات شرقی استان ارتفاعات و دامنه شمالی و شمال شرق استان تهران از عصر دوشنبه تا سه‌شنبه(۳۰ تا ۳۱ خرداد) خبر داد.

در اثر این مخاطره احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها، آسیب به محصولات کشاورزی بر اثر تگرگ و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در چرای دام، احتیاط درکوهنوردی و پرواز گلایدرها را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه این هشدار از وزش باد شدید در نقاط مستعد و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از عصر دوشنبه تا پایان سه‌شنبه (۳۰ تا ۳۱خرداد) خبر داد.

بر اثر این مخاطره شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و سقوط تابلوهای تبلیغاتی، گردوخاک و کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پروازها دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره،عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز در دستور کار قرارگیرد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.