رییس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: ماموران پلیس فتای پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی، سرانجام سه نفر از افراد اصلی گرداننده این کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی را مورد شناسایی قرار داده و پس از اخذ مجوز قضایی، این افراد را در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی رییس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند کانال و گروه تلگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون دنبال کننده داشت، رسیدگی به موضوع به طور ویژه در دستورکار ماموران پلیس فتای پایتخت قرار گرفت که در جریان آن و با انجام تحقیقات مشخص شد تعداد پنج کانال و گروه تلگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده داشتند با تبلیغات فریبنده و کذب کاربران فضای مجازی را به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کردند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی گردانندگان این کانال‌ها گفت: ماموران پلیس فتای پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی، سرانجام سه نفر از افراد اصلی گرداننده این کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی را مورد شناسایی قرار داده و پس از اخذ مجوز قضایی، این افراد را در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

گودرزی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت: این افراد تحت بازجویی قرار گرفته اما ارتکاب هرنوع عمل مجرمانه را منکر شدند تا اینکه با ادله و شواهد موجود روبه‌رو شده و ناگزیر به جرم خود اقرار و هدف از این اقدام را کسب درآمد و منفعت مالی عنوان کردند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره شیوه و شگرد متهمان دستگیر شده نیز گفت: روش متهمان این گونه بود که آنان با دادن وعده‌هایی فربینده نظیر دریافت سودهای کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و ... در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی در جذب افراد داشتند و از این طریق نیز گرچه شرکت کنندگان به سودی نمی‌رسیدند، اما خودشان سودهای قابل توجهی بابت معرفی کاربران کسب می‌کردند.  

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین کانال‌های این افراد نیز مسدود و منهدم شد.