رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آغاز طرح امدادونجات تابستانی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طرح امداد و نجات تابستانی جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور از روز دوم تیرماه آغاز شده و اجرای آن تا روز هشتم مهرماه سالجاری و با مشارکت حدود ۲۲ هزار امدادگر و نجاتگر ادامه خواهد داشت.

ولی پور با بیان اینکه طرح امداد تابستانه در ۱۲۹۴ پایگاه و پست امدادی و ساحلی در حال اجراست، افزود: برای اجرای این طرح، ۵۷۴ پایگاه امدادی ثابت و ۳۶ پست ساحلی فعال شده و پشتیبانی عملیات‌های امدادی از طریق ۳۳ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استانی و ۴۴۹ مرکز پاسخگویی اضطراری شعب انجام می‌شود. همچنین ۳۱ پایگاه واکنش سریع، ۳۴ مرکز آنست یعنی سگ‌های جست‌وجو و نجات و ۲۲ مرکز امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر نیز در صورت نیاز و بروز حوادث، در عملیات‌های امدادی مشارکت خواهند داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی هلال احمر، رییس سازمان امدادونجات به مشارکت ۱۰۰ روزه حدود ۲۲ هزار امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در طرح امداد تابستانه و در قالب ۶۱۰۰ تیم امدادی نیز اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها در مجموع معادل ۵۲۳ هزار و ۸۰۰ روز در طرح امداد تابستانه خدمت‌رسانی می‌کنند.

ولی‌پور با اشاره به پشتیبانی خودرویی و لجستیکی طرح نیز گفت: در این طرح، ۱۰۶۲ آمبولانس، ۱۲۱۸ خودروی امدادی، ۱۹ اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی عملیاتی آرگو، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس و همچنین ۱۹ فروند بالگرد امدادی این جمعیت در صورت نیاز و برای امدادرسانی و نجات مردم در حوادث و سوانح به‌کار گرفته خواهند شد.