دادستان کل کشور گفت: کسی نمی‌تواند منکر رشوه شود، اما باید در بخش‌های دولتی و به ویژه خصوصی این آسیب به حداقل برسد. رشوه وجود دارد منتها با درصد بالا یا پایین، هر جا هم وجود داشته باشد قوه قضائیه با آن برخورد می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه صبحانه کاری در اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسایل اقتصادی از مهم‌ترین مسایل کشور به‌شمار می‌رود و همکاری همه دستگاه‌ها را طلب می‌کند، البته برخی از این مسائل به قوه قضائیه باز می‌گردد و من اظهارات عزیران را در این جمع شنیدم، برخی از این صحبت‌ها قابل قبول است و به حوزه کاری من مربوط می شود. تلاش می‌کنیم مشکلات را برطرف کنیم و بخشی دیگر مربوط به قسمت های دیگر می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در دادستانی کل به عنوان مسوول نظارت بر حقوق عامه، معاونت اقتصادی خودمان را مکلف می کنیم تا این موضوعات را دنبال کند و تا آنجایی که در توان ما باشد تلاش می کنیم در عرصه ای که نیازمند همکاری همه قواست به خصوص بخش دولتی و خصوصی کارها دنبال شود.

منتظری درباره اینکه هم اکنون مهمترین پرونده اقتصادی در دست بررسی چیست؟ گفت: قطعا پرونده های زیادی وجود دارد و اهمیت آن به میزان مبالغی که مورد اختلاس یا سوءاستفاده قرار گرفته باز می‌گردد. متاسفانه ما پرونده های اقتصادی داریم، پرونده هایی که مربوط به سوءاستفاده‌هایی است مثل پدیده یا ثامن الحجج که افراد زیادی را گرفتار کرده، اما متاسفانه قوه قضائیه عده و عُده کافی را در اختیار ندارد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: ما متناسب با نیاز امکانات نداریم و امیدواریم در برنامه ششم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم و پاسخگوی مردم باشیم.

وی در ادامه گفت: کسی نمی‌تواند منکر رشوه شود، اما باید در بخش‌های دولتی و به ویژه خصوصی این آسیب به حداقل برسد. رشوه وجود دارد منتها با درصد بالا یا پایین، هر جا هم وجود داشته باشد قوه قضائیه با آن برخورد می‌کند.