رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط  جوی کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد  از ظهر و اوایل شب، در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی کرمان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید و به‌طور موقت همراه با گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز جمعه (۳۱ تیرماه) بر شدت بارش در این مناطق افزوده می‌شود همچنین در ساعات بعد از ظهر یکشنبه (۲ مردادماه) در شرق و ارتفاعات، فارس نیز رگبار پراکنده با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از اواخر وقت امروز (۲۹ تیرماه) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران و پنجشنبه (۳۰تیرماه) در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از جمعه تا یکشنبه (۳۱ تیرماه تا ۲ مردادماه) بارش در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز تشدید می‌شود.

وی افزود: شنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که یکشنبه بارش در این مناطق تشدید می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت دمای هوا اظهار کرد: دمای هوا از امروز تا یکشنبه در استان های ساحلی دریای خزر و از پنجشنبه تا یکشنبه در شمال غرب بین ۴تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی افزود: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود همچنین طی دو روز آینده در بعضی ساعات در نوار غربی کشور نیز پدیده گرد و غبار رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان امروز دریای عمان و تنگه هرمز، در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از اواخر وقت چهارشنبه تا شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ تیرماه) صاف و وزش باد ملایم با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۳۱ تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ تیرماه) اهواز با دمای ۵۱ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.