فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: حدود ۳۰۰۰ قلم از اموال مسروقه مردم که حدودا ۶۲.۵ میلیارد ارزش داشته نیز در این مرحله از طرح رعد کشف شده است.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جریان پنجاه و هشتمین مرحله از طرح رعد پلیس پایتخت که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس پیشگیری تهران بزرگ برگزار شد، اظهارکرد:‌ هیچ‌گاه و هیچ لحظه تلاش ما برای استقرار نظم و امنیت کم نخواهد شد، بلکه سرعت آن را بیشتر کرده و طرح‌هایمان برای تامین نظم و امنیت مردم را به صورت جدی‌تر و دقیق‌تر ادامه خواهیم داد. ما برای آرامش و آسایش مردم عزیز، جانمان را نیز تقدیم خواهیم کرد. در حال حاضر نیز می‌بینیم که اگر تلاش، تیزهوشی و اقدامات شبانه‌روزی تمام همکاران بنده نبود مخلان نظم و امنیت چه با مردم می‌کردند. به عنوان مثال در همین طرح نیز می‌بینیم که یک نفر بیش از ۲۰ بار مردم را بی‌هوش کرده و دیگری بیش از ۱۲ خودرو را به سرقت برده است و اقدمات مجرمانه‌ای از این دست که از سوی پلیس با آن مقابله شده است.

رحیمی با بیان اینکه امروز پنجاه و هشتمین مرحله از طرح رعد طی روزهای اخیر از سوی همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد، گفت: آنچه که امروز در این محل به نمایش درآمده، گوشه‌ای از این اقدامات انجام شده است. در جریان این طرح ۲۹۷ مورد حکم قضایی اجرا شده و ۸۵۱ سارق، زورگیر، مالخر و... نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد به صورت باندی عمل می‌کردند، گفت: در همین راستا نیز ۲۵ باند در این مرحله از طرح رعد منهدم شده است. همچنین در این مرحله از طرح بیش از هزار پرونده سرقت تا به این لحظه کشف شده و به سرانجام رسیده است. تعداد ۱۸۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به سرقت رفته نیز در ۴۸ ساعت گذشته کشف شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: حدود ۳۰۰۰ قلم از اموال مسروقه مردم که حدودا ۶۲.۵ میلیارد ارزش داشته نیز در این مرحله از طرح رعد کشف شده است.

رحیمی با تأکید بر اینکه دستگیری مجرمان متواری یکی دیگر از اقداماتی است که پلیس در طرح‌های رعد در دستورکار خود دارد، گفت: در این مرحله ۱۹ نفر از مجرمان متواری و تحت تعقیب محاکم قضایی نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی درباره کشفیات سلاح نیز گفت:‌ هفت قبضه سلاح گرم، ۴۰ عدد فشنگ و ۱۸۸ قبضه سلاح سرد در این مرحله کشف و ضبط شده است.

رحیمی با اشاره برخورد با سارقان و مالخران نیز گفت: ۵۲ مورد پاتوق سارقان، ۹ مورد از مراکز مالخری، ۴ مورد محل تردد سارقان و اراذل اوباش و ۵۲ مورد محل فروش مواد مخدر در این مرحله از طرح رعد شناسایی شد که اقدامات لازم برای پلمب این اماکن انجام شد.

به گفته رئیس پلیس پایتخت در این مرحله از طرح ۳۰ درصد از متهمان سارقان لوازم و محتویات وسایل نقلیه و ۲۱ درصد نیز سارقان اماکن بودند. همچنین ۱۴ درصد نیز درحین سرقت دستگیر شدند. پنج درصد  دستگیر شدگان نیز سارقان آپارتمان و ۱۰ درصد نیز موبایل قاپ بودند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: ۶۱۵ هزار انواع و اقسام کالای قاچاق در این مرحله از طرح رعد کشف شده که برای موارد کشف شده ۳۶ پرونده تشکیل شده است.

 رحیمی همچنین در پایان با بیان اینکه با حضور فروشندگان مواد مخدر، سارقان و … در پارک ها برخورد می‌کنیم گفت: همچنین شهروندان اجازه ندارند که سگ به داخل پارک و بوستان بیاورند. شهروندان نیز می‌توانند اگر مورد مزاحمتی در این خصوص داشتند از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را اطلاع دهند.