رییس اورژانس کشور با اشاره به تمهیدات این سازمان برای راهپیمایی اربعین گفت: تجهیزات بیمارستان شلمچه در حال تکمیل است و باید بگویم که در مرز شلمچه و در نقطه صفر مرزی امروز شرایط بسیار خوبی را مشاهده کردیم.

به گزارش مرور نیوز، جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور در حاشیه بازدید از مرکز بهداشتی، درمانی نقطه مرزی شلمچه اظهار کرد: امسال بعد از ۲ سال درگیری با ویروس کرونا شاهد حضور مسافران اربعین خواهیم بود و پیش‌بینی می‌کنیم که بخش عظیمی از هموطنان از مرزهای کشور برای زیارت، راهی کشور عراق شوند.

وی ادامه داد: ما به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا زیرساخت های لازم در این ایام برای سفر زوار اربعین فراهم شود.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: خوشبختانه در منطقه شلمچه که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان است زیرساخت آماده شده است و فضای بسیار خوبی که ظرفیت حداقل 100تخت را دارد، در این محل آماده خدمات‌رسانی به زائران می‌شود.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است که اگر مریضی به این مرکز مراجعه کرد اقدامات اولیه درمانی برای وی انجام و بعد از آن به بیمارستان‌های منطقه منتقل شود و این فضا برای حوادث احتمالی آماده و خالی بماند.

میعادفر گرمازدگی، بیماری‌های عفونی و مسمومیت‌های غذایی به واسطه گرما را از تهدیدهای پیش‌رو عنوان کرد و افزود: در این خصوص نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است و امروز آخرین بازدید قبل از اربعین را از مرز شلمچه داشتیم تا هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی آبادان را داشته باشیم که زوار با کمترین آسیب از این سفر معنوی استفاده نمایند.

رییس اورژانس کشور اضافه کرد: در مرزهای ریمدان و میرجاوه که زائران افغانستانی و پاکستانی از آنها عبور می‌کنند نیز یکسری زیرساخت و امکانات بهداشتی را آماده کردیم و به عنوان مثال در مرز ریمدان یک بیمارستان صحرایی، یک پایگاه اورژانس، یک اتوبوس آمبولانس و چند تیم بهداشتی مستقر خواهند شد و از دهم شهریور تا زمان اعلام پایان عملیات توسط ستاد اربعین، کار خود را به صورت جدی دنبال می‌نماییم.

وی خاطرنشان کرد: در کرمانشاه از ۲روز قبل مسیر باز شده است و این موضوع به مرزهای دیگر کمک خواهد کرد و در این منطقه نیز بیمارستان صحرایی، اتوبوس آمبولانس و ۲واحد اورژانس هوایی در نظر گرفته شده است و ضمن اینکه تعدادی آمبولانس نیز در مسیر حرکت زائران تا نقطه صفر مرزی حضور خواهند داشت.

میعادفر تصریح کرد: در ایلام نیز بیمارستان صحرایی، ۱۰اتوبوس آمبولانس، ۴بالگرد پیش‌بینی شده است و در مرز شلمچه هم 4اتوبوس آمبولانس خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در تفاهمی که با ستاد نیروهای مسلح داشتیم ۲هواپیما پیش‌بینی شده است تا اگر خدای نکرده نیاز به انتقال حجم انبوهی از بیماران بود از ظرفیت ۵۰تا ۱۰۰ تختی این ۲هواپیما نیز استفاده شود.

رییس اورژانس کشور بیان کرد: اورژانس کشور یکی از سازمان‌هایی بود که به ساخت بیمارستان شلمچه کمک کرد و وزیر محترم نیز 2بار از این محل بازدید کردند و این تغییراتی که امروز مشاهده می‌کنید در عرض 2ماه ایجاد شده است، کار در این مرکز در حال انجام است و مشکل برق آن نیز حل شده است.

وی عنوان کرد: تجهیزات بیمارستان شلمچه در حال تکمیل است و باید بگویم که در مرز شلمچه و در نقطه صفر مرزی امروز شرایط بسیار خوبی را مشاهده کردیم.

میعادفر خاطرنشان کرد: این مرکز در شلمچه بتدریج تجهیز خواهد شد تا شهروندان خرمشهری نیز در آینده از خدمات آن بهره بگیرند ضمن اینکه ظرفیت گردشگری سلامت نیز در آن وجود دارد و امیدوار هستیم که با استفاده از این ظرفیت و حضور بیماران کشورهای همسایه در آن بتوانیم از منفعت این فعالیت در مسیر ارتقای امکانات و تجهیزات مرکز استفاده کنیم.