وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید را با ۱۶ میلیون دانش‌آموز شروع خواهیم کرد گفت: رتبه بندی، از مهمترین مولفه‌های ایجاد تحول و ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و مهارت‌های معلمی است.

به گزارش مرور نیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران که با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم، هفته‌ای که مزین به نام دو معلم، شهیدان رجایی و باهنر است، یاد آنها و شهدای معلم و دانش آموز را گرامی می داریم گفت: امیدواریم از ظرفیت قوه قانونگذاری بتوانیم بیشترین استفاده را داشته باشیم. امروز بیشترین همکاری میان قوای سه گانه را شاهدیم و می‌توانیم نمود آن را در تصویب و اجرای قانون رتبه بندی معلمان ببینیم.

وی افزود: رتبه بندی، از مهمترین مولفه‌های ایجاد تحول و ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و مهارت‌های معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در طول سنوات گذشته، دانشگاه فرهنگیان  تقریبا تعطیل  شده بود و نیروهایی برف انباری در قالب قانون تعیین تکلیف جذب شدند گفت: افزایش تعداد دانش آموزان را شاهدیم و سال تحصیلی جدید را با ۱۶ میلیون دانش آموز شروع خواهیم کرد. بحث مهاجرت امری مضاعف بر تراکم دانش آموزان در اطراف شهرها شده و مهاجرت اتباع نیز آن را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: امسال به جمعیت ۵۶۰ هزار نفری اتباع ۳۰۰ هزار نفر افزوده خواهد شد. ورود این افراد به مناطقی است که تراکم دانش آموزی مان بیش از این اجازه نمی‌دهد و به ناچار باید کلاس جدید ایجاد کنیم و از آن سو به دلیل محدودیت‌های اعتباری ما امکان افزایش کلاس در آن محلات پرتراکم با این سرعت بالا را نداریم.

نوری با بیان اینکه سندتحول دولت و سندتحول بنیادین آموزش و پرورش را داریم اظهار کرد: در صددیم تحول بنیادین را در مدرسه ایجاد کنیم. در برخی موارد مجلس می‌تواند به ما کمک کند. کارهای زیربنایی در حوزه نیروی انسانی نیاز است، باید به سرانه‌هایی که در سند چشم انداز تعریف شده برسیم و می‌توانیم از کمک مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنیم. دیوان محاسبات می‌تواند تصویری به ما به دست بدهند که به نحو بهتری عمل کنیم.

وی افزود: موضوع بعدی تصویب قوانین مورد نیاز اجرای سند و تنقیح قوانین گذشته برای چابک سازی آموزش و پرورش است که مجلس می‌تواند به ما در این زمینه کمک کند.