قاضی‌القضات خطاب به قضات و کارکنان قضایی استان یزد ، گفت: مردم ایران اسلامی مستحق خدمت بی‌منت هستند؛ لذا این مسائل و مشکلات موجود نباید کوچکترین خدشه‌ای را در روند خدمت‌رسانی قضایی و حقوقی ما به مردم ایجاد کند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در جریان سفر امروز خود به استان یزد، طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان قضایی این استان ، ضمن اشاره به سختکوشی، انقلابی‌گری، ولایتمداری و هنرمندی مردمان استان یزد، اظهار کرد: مردمان استان یزد به پیشگامی در خدمت‌رسانی به مردم ایران در مقاطع مختلف زمانی، شهره هستند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ارزش خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آنها بیان داشت : هدف ما در نظام اسلامی،احقاق حق، مبارزه با ظلم ، گسترش عدالت و ارتقاء ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از ناحیه نمایندگان قضات و کارکنان قضایی استان یزد ، تصریح کرد : شما قضات و کارکنان قضایی این را بدانید و باور کنید که دغدغه‌های شما و دردتان را می‌فهمم و با توجه به حضورم در پست‌ها و مناصب مختلف قضایی، از سختی‌های کار شما مطلع می‌باشم.

رئیس عدلیه تصریح کرد: هیئت قضایی اعزامی به استان یزد مسائل مرتبط با قضات و کارکنان قضایی استان را احصاء کرده و برای رفع این مسائل در جلسه بعدازظهر امروز اتخاذ تصمیم خواهد شد.

قاضی‌القضات خطاب به قضات و کارکنان قضایی استان یزد ، گفت: مردم ایران اسلامی مستحق خدمت بی‌منت هستند؛ لذا این مسائل و مشکلات موجود نباید کوچکترین خدشه‌ای را در روند خدمت‌رسانی قضایی و حقوقی ما به مردم ایجاد کند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «رحیمی» وزیر دادگستری به ارائه توضیحاتی درخصوص تدابیر قانونی اتخاذ شده جهت ارتقاء وضعیت معیشتی و دریافتی کارکنان دستگاه قضایی پرداخت.

«دهشیری» رئیس کل دادگستری استان یزد نیز طی سخنانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دادگستری استان در دوره اخیر ، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان یزد با برنامه‌ریزی هدفمند و تعامل با بخش‌های مختلف فرهنگی ، توجه ویژه‌ای به حفظ سرمایه‌های اصیل فرهنگی اسلامی و ایرانی دارد؛ همچنین دستگاه قضایی استان، رفع موانع تولیدی از بنگاه‌های صنعتی را سنگر و فرصت عبادت می‌داند و در این راستا اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین به ارائه گزارشی از توفیقات دستگاه قضایی استان و ضابطین آن در کشف ، دستگیری و مجازات بازدارنده متهمان جرائم مواد مخدر پرداخت.

همچنین در جریان این دیدار ، نماینده قضات استان یزد ، نماینده کارکنان قضایی استان، نماینده سازمان‌های تابعه قضایی یزد و نماینده اعضای شوراهای حل اختلاف این استان ، به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

استان یزد از ظرفیت‌های مطلوبی بهره‌مند است، نباید با مسائل و مشکلات فعلی مواجه باشد/ همه دستگاه‌ها و مسئولان باید با همکاری و مساعدت یکدیگر در راستای رفع این مسائل و مشکلات اهتمام داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریور) در دوازدهمین سفر استانی خود در صدر هیئت عالی قضایی ، وارد یزد شد.

رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به یزد با حضور در مزار شهدای گمنام این شهر، به مقام شامخ شهدای والامقام ادای احترام کرد و علوّ درجات آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت داشت.

رئیس دستگاه قضا، طی سخنانی، اظهار کرد: در جریان سفر به استان یزد که دارای مردمانی انقلابی، متدین و شهید پرور است، ضمن رسیدگی به مجموعه قضایی استان، با اعزام هیئت‌هایی به شهرستان‌های مختلف آن، در راستای احصاء و رفع مشکلات حقوقی و قضایی آنها اقدام خواهیم کرد.

رئیس قوه قضاییه، تصریح کرد: هر استانی با توجه به شاخصه‌ها و مؤلفه‌هایی که از آنها برخوردار است، دارای مسائل و مشکلات مخصوص به خود می‌باشد، که تلاش خواهیم کرد در جریان سفر به یزد، آن بخش از مسائل استان را که مستقیماً به دستگاه قضایی مرتبط است، احصاء و رفع کنیم و سایر مسائل را نیز غیرمستقیم با کمک مسئولان بخش‌های مختلف و مردم حل و رفع کنیم.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: استان یزد که به دارالعباده معروف است و مردمانی متدین و سختکوش دارد و از ظرفیت‌های مطلوبی بهره‌مند است، نباید با مسائل و مشکلات فعلی مواجه باشد، لذا همه دستگاه‌ها و مسئولان در بخش‌های مختلف باید با همکاری و مساعدت یکدیگر در راستای رفع این مسائل و مشکلات اهتمام داشته باشند.

رئیس قوه‌قضاییه در دوازدهمین سفر استانی خود در صدر هیئت عالی قضایی وارد یزد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دوازدهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، دقایقی پیش در صدر هیئت عالی قضایی، وارد یزد شد.

سفر امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریور) حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان یزد، از جمله سفرهای رسمی رئیس قوه قضاییه محسوب می‌شود.

دیدار با اقشار مختلف مردمی، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان یزد، دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از مهمترین برنامه‌های سفر امروز رئیس قوه قضاییه به استان یزد است.

در جریان سفر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان یزد، ۲۰ مسئول ارشد قضایی، رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، که هر کدام در راستای بررسی و رفع مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی مردم استان یزد، برنامه‌های مختلف و متنوعی دارند؛ از جمله سفر به ۱۰ شهرستان‌ استان شامل «میبد» ، «اردکان» ، «بهاباد» ، «مهریز» ، «مروست» ، «خاتم» ، «بافق» ، «تفت» ، «ابرکوه» و «اشکذر»؛ دیدار با مردم و مراجعه‌کنندگان به دادگستری و رفع مسائل آنها در چارچوب ضوابط قانونی؛ بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری و سازمان‌های تابعه؛ بازدید از دادسرا؛ بازدید از انبار اموال تملیکی استان؛ بازدید از زندان و کانون اصلاح و تربیت؛ افتتاح کارگاه بنیاد تعاون یزد و سایر برنامه‌های تنظیم شده در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم.