مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی اسلامی وزارت بهداشت از آغاز عملیات اجرایی تاسیس 20 سلامتکده در کشور از ماه آینده خبر داد و گفت: اولین اعتبار برای تاسیس این سلامتکده ها تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

محمود خدادوست در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز درباره سلامتکده های طب سنتی اظهار داشت:  براساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت مقرر شد 20 سلامت‌کده طب سنتی با رویکرد معماری سنتی - اسلامی در کشور راه‌اندازی شود که در حال حاضر جانمایی، نقشه‌های معماری و سازه های این مراکز آماده شده است تا در فضای سنتی و مفرح خدمات طب سنتی به مراجعان ارائه شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که جلسات متعددی در راستای برنامه ریزی برای عملیاتی شدن این طرح برگزار شده است، افزود:  60 میلیارد تومان  اعتبار در نظر گرفته شده که هفته آینده اعتبار فاز اول این طرح که حدود 20 میلیارد تومان است، ابلاغ خواهد شد.

خدادوست با اشاره به این‌که متراژ هر سلامت کده‌ یک هزار متر است، گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته قرار است در طول 18 ماه مراکز مذکور آماده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد. مراکز مذکور در شیراز، قم، البرز، اصفهان، همدان، بابل، گرگان، سازی، فسا، کرمان، یزد، اهواز، تبریز، مشهد، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و کاشان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی اسلامی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امروز درمان و طب سنتی با اقبال جدی مردم مواجه شده که باید با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی پاسخگوی نیاز مردم بود، گفت: در گذشته ساز و کار خاصی در حوزه نظام سلامت پیش بینی نشده بود، که همین امر سبب بروز افراط و تفریط‌های مختلفی در این حوزه شده است.