فرمانده قرارگاه اربعین فراجا اظهار کرد: از اول ماه صفر، تاکنون ۹۰۰ هزار زائر از مرز هوایی و زمینی کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وارد عراق شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا، صبح روز چهارشنبه «۱۶ شهریورماه» در مصاحبه با رادیو اربعین، با بیان اینکه از 900 هزار زائری که راهی اربعین شده تاکنون ۱۶۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند، در مورد وضعیت مرزها گفت: وضعیت عبور و مرور در مرز مهران پرحجم و روان است، کمی در آنجا مشکل ترافیک خودرویی داریم به خاطر اتوبوس‌ها و همچنین کامیون‌های حامل اقلام مورد نیاز موکب‌ها و برخی از تاکسی‌های شهری که به آن منطقه وارد شده‌اند.

در حال تلاش هستیم که هر چه زودتر این ترافیک را برطرف کنیم. از امروز کامیون‌ها دیگر نمی توانند به مرز مهران مراجعه کنند و باید از مرزهای باشماق و یا خسروی تردد داشته باشند و در مورد کامیون‌هایی که اکنون در مرز مهران مستقر هستند، تلاش داریم که هر چه زودتر آنها را  از مرز عبور دهیم تا ترافیک بوجود آمده برطرف شود.

سردار شرفی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بعد از پایانه مرزی مهران، پایانه مرزی شلمچه شلوغ ترین پایانه است و اکنون عبور از این مرز نیز به صورت روان در جریان است، گفت: در مرز خسروی نیز امروز صبح شاهد حضور پر حجم زائران بودیم.

وی همچنین تصریح کرد: تا به امروز مشکل اتباع افغانستانی و پاکستانی که می‌خواهند از مرز زمینی ایران به عراق سفر کنند حل نشده است و ما همچنان در حال رایزنی با مقامات عراقی هستیم تا امکان عبور آنها را از مرز فراهم کنیم.