سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی مناطق از کاهش دما در نوار شمالی کشور طی جمعه آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا روز پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود، وزش باد در شرق و شمال شرق کاهش یافته و در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی  ارتفاعات استان‌های هرمزگان،‌جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

روز جمعه با گذر موج تراز میانی از شمال شرق کشور در گلستان، خراسان شمالی، شرق مازندران و ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران و سمنان ابرناکی و بارش باران همراه رعدوبرق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده بارش و وزش باد در شرق مازندران،‌گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران و سمنان ادامه خواهد داشت.

یکشنبه آینده بارش‌ها در نوار شمالی کشور کاهش یافته و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر و رگبار پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار محلی در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت طی امروز 32 و 19 درجه خواهد بود.